Bax skrev:Ser ut som pallgafflar på trepunktslyft (?)
Självklart så är det han bär bort säckarna på pall. Jag satt också och funderade på saken. Bäst är ju om man kan lyfta säcken i stropparna.
Bax skrev:Ser ut som pallgafflar på trepunktslyft (?)
Zixten skrev:Jag har liknande system, men står på en gammal gödselplatta, så jag använder en vanlig handtruck, lyfter pallen max så kan jag ta bort stropparna, sen är det bara att dra ut pallen / säcken och börja på en ny.
Funkar bra när man inte har råd med en traktor till som man kan dra undan med 😀
svampbob skrev:Zixten skrev:Jag har liknande system, men står på en gammal gödselplatta, så jag använder en vanlig handtruck, lyfter pallen max så kan jag ta bort stropparna, sen är det bara att dra ut pallen / säcken och börja på en ny.
Sedan är det ju vi som inte har råd med en gödselplatta 😀 jag kör numera med hjullastare och skotare.
ananders skrev:svampbob skrev:Zixten skrev:Jag har liknande system, men står på en gammal gödselplatta, så jag använder en vanlig handtruck, lyfter pallen max så kan jag ta bort stropparna, sen är det bara att dra ut pallen / säcken och börja på en ny.
Sedan är det ju vi som inte har råd med en gödselplatta 😀 jag kör numera med hjullastare och skotare.
Jag har verken råd med gödselplatta eller hjullastare.
Jag har möjlighet att låna en lastmaskin men tiden det tar att hämta och lämna den var gång tycker inta jag uppväger nyttan.
Hema skrev:En liten grålle eller en 135:a o sätta gafflarna på en sådan?
svampbob skrev:Sedan är det ju vi som inte har råd med en gödselplatta 😀 jag kör numera med hjullastare och skotare.
hfab skrev:svampbob skrev:Sedan är det ju vi som inte har råd med en gödselplatta 😀 jag kör numera med hjullastare och skotare.
Är en hjullastare och en skotare billigare än en gödselplatta? 🤔
hfab skrev:svampbob skrev:Sedan är det ju vi som inte har råd med en gödselplatta 😀 jag kör numera med hjullastare och skotare.
Är en hjullastare och en skotare billigare än en gödselplatta? 🤔
adahlm skrev:Ny säsong, uppdaterade maskinen som redan gått 6vårar nu, tog nu även en 16-yxa istället för 12:an jag hade på förra maskinen. Klart bättre geometri på den här än 12:an. Mindre skräp och jämnare storlek på klabbarna