Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
HUSQVARNA 346XP
STIHL MS192 C
XYZ KRANVAGN 320
SAKO75 skrev:För att få mera kraft på driften. Höjer man trycket på ventilpaketet så höjer man ju på allt.
Då får även kranen mer tryck (starkare). Risk för att man lyfter sönder den.
Seabass skrev:2 frötallar idag, "lite" fel viktfördelning på vagn men det gick, timmret är 5,20 och rotstockarna ca 50cm i dia.
Blev spännande ner för bergen på isen kan jag säga men det gick bra
bangolf skrev:Det ser tungt ut seabass:) kan tänka mig att pulsen steg när det gick utför. Jag är inne på att köpa en kranman T1700 till min Polaris 800. Jag tänkte kolla med dig om du har hittat några minus på din vagn eller funkar det perfekt?
Uvskogen skrev:Seabass skrev:2 frötallar idag, "lite" fel viktfördelning på vagn men det gick, timmret är 5,20 och rotstockarna ca 50cm i dia.
Blev spännande ner för bergen på isen kan jag säga men det gick bra
Kör du med driften i nedför så den agerar motorbroms eller slänger du i "backen" då och då, eller hur kör du nedför med tungt? Har precis som du branta och isiga backar så lär mig gärna av någon som kör i sån miljö med större lass än jag
Uvskogen skrev:SAKO75 skrev:För att få mera kraft på driften. Höjer man trycket på ventilpaketet så höjer man ju på allt.
Då får även kranen mer tryck (starkare). Risk för att man lyfter sönder den.
Det där är ju bra. Har en väljarventil över från traktorn, tror jag ska prova lite. Frågan är bara var man ska sätta den, börjar bli lite väl packat nu. Hur gör du med lufttrycket i däcken på vagnen? Har funderat över om högt tryck skulle göra att "drivklorna" på driften skulle "hoppa över" mindre Eller är det tvärt om månntro, lägre tryck så kan de pressa ner längre mellan däcken