anersimyra skrev:Aha, det var backning som var frågan... med hjuling och vagn i annan terräng än en fotbollsplan är det tämligen hopplöst, särskilt om hjulingen saknar servo..
+1
Camaro1969 skrev:Bra däck? Dom ha ju bara gått 100 mil sen ny:)
anersimyra skrev:Vid mitt andra uppdrag en glödhet sommardag tog det mig minst 30 minuter att backa en sträcka på tio meter.. 😤
Camaro1969 skrev:Bra däck? Dom ha ju bara gått 100 mil sen ny:)
Camaro1969 skrev:Jo det är originaldäck från 2008.
Tror det blir ett par biltema bak, jag kör kanske 10 lass per år i vinterföre.. så det är ju verkligen på hobbynivå:)
halvproffs skrev:anersimyra skrev:Vid mitt andra uppdrag en glödhet sommardag tog det mig minst 30 minuter att backa en sträcka på tio meter.. 😤
Skulle du uppför mount everest?
skogsbonne skrev:Camaro1969 skrev:Bra däck? Dom ha ju bara gått 100 mil sen ny:)
Bara för att dom gått lite betyder det inte att dom är bra, originaldäck är ofta värdelösa, väldigt lite mönster i dom.
Bearclaw, bkt wing, mudlite, zilla är några som river gött i skogen
MDin skrev:Funderar skarpt på att skippa kedjor i år å montera dubb. Men innan jag bestämmer mig vill jag ställa frågan : Är dubben likvärdigt med kedja vid plogning? Att kedjor är bättre i skogen inbillar jag mig, eller har jag fel?
skogsbonne skrev:MDin skrev:Funderar skarpt på att skippa kedjor i år å montera dubb. Men innan jag bestämmer mig vill jag ställa frågan : Är dubben likvärdigt med kedja vid plogning? Att kedjor är bättre i skogen inbillar jag mig, eller har jag fel?
Dubben hjälper om det är isgata men i snö hjälper dubb inte.
Kör aldrig med kedjor längre, varken vid plogning eller framför hydraulvagn