ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 421937 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#150582 ja, kolven är bra mycket större så den är väldigt stark, går lite saktare att stänga /öppna än gripen
Jag hade inte så höga tankar om den när jag köpte men jag blev impad så den har använts flitigt, trodde den va mer för lösa matrial men jag har grävt i torr packad jord, stenhård lera, paddat stenkross osv, grävde ett 100m långt 50cm djupt dike i min gräsmatta som gjordes 2008 och packades med en 16t grävmaskin som jag planterade en häck i, mycket smidigt, hämtade ny jord med atvn och skopade ner sen utan att köra sönder resten av trädgården. sen har jag grävt ut grund till garage, gräft upp rötter på stora träd som har stått i trädgården, endast fantasin sätter gränser :)

   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

charmåsen  
#150627
Seabass skrev:
IMG_0911.JPG

Jag stod och sneglade på ditt ekipage en dag när jag koppla in strömmen åt dig :roll: Såg fint ut.
Mvh Andreas

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#150667 Tack Andreas, jag är mycket nöjd med det :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#151073 Lite film från idag till er som efterlyste det


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xSo2el0tdeE&list=UU26zPSMnFNyhQVTvqJqhttp://youtu.be/xSo2el0tdeECPJQ&index=1&feature=plcp[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w1wTeGnY-AA&list=UU26zPSMnFNyhQVTvqJqCPJQ&index=2&feature=plcp[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ukb3clcM5g&list=UU26zPSMnFNyhQVTvqJqCPJQ&index=3&feature=plcp[/youtube]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#152117 Körde lite ris idag:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152163
Seabass skrev:Lite film från idag till er som efterlyste det


Varför stannar du mitt i backen på den andra filmen och startar hydraulmotorn (låter det som)?

Fina filmer är det :smile:

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152173
Uvskogen skrev:
Seabass skrev:Lite film från idag till er som efterlyste det
Fina filmer är det :smile:

Jepp, alltid kul med film.

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#152211
Uvskogen skrev:
Seabass skrev:Lite film från idag till er som efterlyste det


Varför stannar du mitt i backen på den andra filmen och startar hydraulmotorn (låter det som)?

Fina filmer är det :smile:


Bensinstopp på väg ner där på ena filmen, det är så jävla brant så jag måste ha mycket bensin i tanken om den inte ska stoppa, som tur var stanna den när det värsta va över så jag klara få stopp på hela ekipaget, gör inte om det igen :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152216
Seabass skrev:
Uvskogen skrev:
Seabass skrev:Lite film från idag till er som efterlyste det


Varför stannar du mitt i backen på den andra filmen och startar hydraulmotorn (låter det som)?

Fina filmer är det :smile:


Bensinstopp på väg ner där på ena filmen, det är så jävla brant så jag måste ha mycket bensin i tanken om den inte ska stoppa, som tur var stanna den när det värsta va över så jag klara få stopp på hela ekipaget, gör inte om det igen :surp:


Ha ha, det är en erfarenhet man bara behöver en gång!

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

aBjarhov  
#152253 Hittade denna på blocket, men hur funkardet? På vilken axel är pumpen fäst och hur ffunkar det med gasen? Mycket intressant tycker jag då det måste vara en stor fördel att slippa agregatet där farm.

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152258 Noen som har sett/testat en slik. Skulle vel være fin med vagn.

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#152274 Det där är ju jättebra om fler märken gör så blir det ju bra!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#152616 Monterade belysning på kranen idag, blev mycket nöjd :)

IMG_0944.JPG


IMG_0945.JPG


IMG_0947.JPG

   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

nallesa  
#152705 Mycket fint arbete med dina lampor! Jag har en t1800 vagn och skulle gärna göra samma montage på min vagn. skulle du kunna förklara lite mer ingående hur du har gjort det hela. Inkoppling av el och liknande (har inga större kunskaper, men har monterat led arbetsbelysning på min fyrhjuling). Tack på förhand! Hasse

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152707 Kul att se hur du monterat lyktorna, jag har också arbetsbelysning men har inte monterat den på kranarmen, de sitter på huset till kransvängningen.

P.S. Går det inte att ändra "blider" till bilder, tycker det låter bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).