ATV och UTV i skogen

Goes ATV 520 test?

54 inlägg 166327 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422539 Ska inte ploga snö, det har jag traktorn till om det behövs.
Valde bort snöplogen som nu erbjuds vid köp.
Tog istället hasplåten som finns som tillval.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Tosca  
#423634 Det var nog ett byte som lönar sig i längden.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Larssoniskogen  
#432631 Någon som är intresserad av en goes650 (access) har en fin till salu!!

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Mikael04  
#531794 var och köpte min Goes Iron 450 i förra helgen.Fick den som mc reggad vilket innebär fri topp hastighet nu gör den cirka 110 km/h hade gått 70 km när jag köpte den och hoppade upp och körde den från Trondheim till Malm där jag bor.Vilket är en sträcka på 18 mil funka skitbra hela vägen inga problem.Har kört till och från jobb nu en hel vecka och det går hur bra som helst.Så jag e jätte nöjd,det enda som jag inte tycker om e dom där hubba bubba däcken som sitter på original...…………….herreguuuuuuud sicket mög å använda på asfalt.så i skrivande stund sitter jag och försöker finna fälgar som e 4x110 r15 men det e dömt att misslyckas i Norge verkar det som.Tror att när jag får på andra fälgar och däck så blir det hundra gånger bättre att köra landsväg med den

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Kse  
#531830 Ja Goes passar nog bäst på landsväg.

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Kevin_Murphy  
#565974 vi har problem med övervarvningsskyddet som slår till redan vid 20 kmh

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Larssoniskogen  
#566018 Köp yamaha

Användarvisningsbild

Re: Goes ATV 520 test?

Eliaslind  
#741613 Hej efter att läst denna tråd känner jag att jag måste dela med mig av mina erfarenheter av goes 520, köpte min ny maj 2013 och priset gjorde nog mest att jag valde den. 61000kr inklusive plogpaket och hasplåtar i stål. Och ca 9år senare så funkar de fortfarande och aldrig haft nått startproblem( förutom när jag tankade den med e10) den har använts till vedkörning i skogen med tunga lass! Draget höll inte måttet och är utbytt till atvhusets dragförlängare (700kr) sen har de hållt, de första åren körde jag med en enklare kellfrivagn och numera en kranman kp1120 som troligtvis väger runt 1500kg med fullt lass och goesen drar den lätt. Aldrig haft nått direkt elfel förutom att tändningslåset är bytt nyligen då de börja glappa och kylfläkten går hela tiden men de skiter jag i. En dum konstruktion är bromsslangarna fram som man lätt drar sönder om man använder kedjor. Batteriet är original och även variatorremmen! Batteriet börjar dock närma sig döden nu.. originalwinshen gick sönder efter ca 5år av snöröjning så kör med en warn ploglyft nu. Munstycket till chocken kärvade fast en gång men de va enkelt att smörja upp. Drivknutar och diffar är original men har bytt en Damask. Maskinen har förvarats under tak och de har säkert räddat mycket elektronik. Och den har i skrivande stund rullat ca 180mil, timmar vet jag inte men de är många då den nästan alltid står på tomgång i skogen. På de stora hela är jag nöjd med mitt köp till mitt användande och den blir kvar i många år än. Kan tilläggas att den aldrig körts särskilt hårt, kör alltid lugnt i skogen då man kör med vagn men de är ju heller ingen leksak utan en arbetsmaskin. Allting går att leka sönder men om man behandlar den som det är tänkt så är det inga problem alls! Tack för mig//elias 👍

Avatar Fallback

Re: Goes ATV 520 test?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741617 Såg att jag utlovade rapport för länge sedan.
Vår GOES 520 har nu varit i vår ägo i 8år, fan vad tiden går.
Problem har varit trasigt batteri, glapp i tändningslås och att
draget är för klent. Även vid låg last.
Växlingsreglage kärvar ibland, skulle bli bättre efter 20 timmar vilket det inte blivit.
Men maskinen är billig och duger om du inte leker skotare med den.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).