sön 28 apr 2024, 07:53#842320
en_dator skrev:Jag umgås med liknande funderingar, men i mitt fall är det min första drivna vagn så för mig är det många många mer frågor som snurrar så även jag lyssnar gärna på alla ideér
Är inne på andra året med ett ekipage bestående av Yamaha Kodiak 450 EPS samt en 1750 4WD Kranman.
Vagnen är utrustad med ramstyrning som är kanon då jag åker mycket i obanad terräng, och ekipaget blir långt med längre stockar på. 30-60 kran med bra utskjut, samt vinschen klarar jag mig bra med. Vagnen vill gärna ha någon stock lastad på sig för att bli stabilare. Trots stödben nere. Yamaha 450 räcker alldeles utmärkt då det är drivning på vagnen. Har klättrat upp för kanter som man kanske inte tror att ett sådant här ekipage klarar, och det med rejält lass på. Oftast bli det längder på 3,70 - 4 m. Har det varit stockar modell grövre, börjar jag med ena änden och lägger på vagnen. Tar tid tycker säkert någon, men har inte bråttom.
Plåt under fyrhjulingen är ett måste då det ibland går över gamla stenhårda stubbar.