ATV och UTV i skogen

Transport släp

5 inlägg 1279 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Transport släp

Larsmohlin  
#796653 Har nu fått mitt släp från SM släpet och det är mer gediget än man själv hoppades på.
2000 kg totalvikt 590 kg tjänstevikt fast flak med lösa ramper enkla stödben bak flakmått
180 × 540.
Otroligt bemötande från SM släpet när det är ett
specialbygge och det är 1 exemplar det rör sig om.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Transport släp

JörgenO  
#796682 Hur förvaras ramperna? Får de plats under släpet eller har du dem lösa bredvid maskinen?

Användarvisningsbild

Re: Transport släp

Elis76  
#796685
Larsmohlin skrev:Har nu fått mitt släp från SM släpet och det är mer gediget än man själv hoppades på.
2000 kg totalvikt 590 kg tjänstevikt fast flak med lösa ramper enkla stödben bak flakmått
180 × 540.
Otroligt bemötande från SM släpet när det är ett
specialbygge och det är 1 exemplar det rör sig om.


Skönt med ett rejält släp.
Fint bygge.

Hur mycket fick Du slanta upp inklusive moms?

:-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Transport släp

Larsmohlin  
#796698 Det sitter 2 metalstänger på dragstången framför lämen som stämer med hålen i ramperna sen låser man med r sprint.

Önskemålet var rampfack under men det var inte försvarbart då varje kilo räknas.

Du som undrar om priset ring till jimmy på SMsläpet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Transport släp

jannee  
#796703 Verkar vara ett fint släp som troligtvis passar dig perfekt, själv har jag någon gång lånat ett liknade, dock som LASTAR 2 ton men ändå bara med en egenvikt på 550 kg.
Skiljer sig även lite på invändig flakbredd, 190 cm, vilket idag behövs om man ska kunna transportera en "vanlig p-bil - ej elbil.
De bakre stödbenen är viktiga att man nyttjar annars är risken överhängande att man knäcker ramen vid pålastning av tyngre fordon.
De inbyggda facken för ramper är annars guld värda, hur lätt är det inte att man tappar en ramp?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).