ATV och UTV i skogen

polaris 570 med kranman skogs kärra

21 inlägg 3954 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

BM Buster  
#795369 Jag säger bara "steloperera" ! Den fjädring du behöver när du kör med vagnen på har du i däcken, samtidigt har du maximal markfrigång. Det lilla jag kör utan vagn har jag bara sänkt lufttrycket lite i däcken.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

Mikko  
#795384
mikael alf skrev:mikko jag har en lika dan ekipage polaris 570 2016 å kranman t2000ex var köpte du dina fjädrar å vad heter dom

Det var hos polaris återförsäljare i ö-vik, men vad fjädrarna heter kommer jag inte ihåg. Utan den hydrauliska flyttbara boggyn skulle det nog bli problem med dom fjädrarna också.
Den blir ju lite stötigare efter vägen men jag har vuxit ifrån den här buskörningen 😀 men i terräng går den bra.

Användarvisningsbild

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

Ingarhs  
#795385 Her er en link (håper jeg) til min polaris før og etter skifte til UTV fjærer https://skogsforum.se/viewtopic.php?p=408339#p408339

Användarvisningsbild

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

Peter_Högdahl  
#797742 Har börjat inse vilken jävla skit låsning är,har knäckt övre dämparfästena flera gånger just pga detta när jag kört med Avestavagn bakom....
Nu ska jag testa med hårdare fjädrar är planen och se hur det går.
Ps.Även knäckt själva låsningarna ska nämnas.

Avatar Fallback

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

Ent  
#797745 Nu vet jag inte hur Polaris dämparinfästningar ser ut, men i min värld är det väldigt påfrestande om allt är stumt, när det är såpass klena grejor som en ATV. Om det kan flexa en aning så inbillar jag mig att saker håller bättre. Exempelvis då genom att att sätta ett antal gummikuddar i fjädrarna. Det hindrar fjädringen att bottna, men det finns ändå en flexibilitet så att infästningarna skonas. Jag vet inte, jag bara tror...

Avatar Fallback

Re: polaris 570 med kranman skogs kärra

Hema  
#797818 Kör man med stelopererat, så får man köra försiktigare. Särskilt i terrängen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).