ATV och UTV i skogen

Honda foreman vs rubicon

1 inlägg 2079 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Honda foreman vs rubicon

Larsmohlin  
#745853 Jag är idag en honda foreman fpe 2013 som alltid står kopplad till avestavagnen ms48. Jag föredrar foreman få det är enklare
Konstruktion ock förmodligen bättre totalekonomi. Jag lider inte av den låga markfrigången den stela axeln medför.
Jag tycker dock att 1ans växel går för fort jämfört med låg på driften på vagnen, man vill hjälpa till lite mer men det går sakta.
Man är ju rädd om lamellerna också så 4-5 kmh ska man helst hålla.
Ska ev byta atv till ny och honda 520 foreman har samma utväxling som min så man kanske ska välja rubicon med steloprations kit
För utväxling. Där är ju hög + låg = 10 växlar där låg 1 i manläge måste va lägre. Tacksam för alla synpunkter vill dock inte ha råd
Om andra fabrikat då märket är hugget i sten pga närhet till duktig åt och verkstad.
Har någon haft problem med växellåda eller dubbelkoppling? På min 3013 med 1000 timmar och 600 mil är startmotor samt 1 bromsvire det ändå som har gått sönder.



   TS
ATV från Bengtssons
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).