ATV och UTV i skogen

Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

20 inlägg 7200 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

Ent  
#748643 Jag har alltid med ett extra batteri utöver det som sitter på vagnen. Med snabbkopplingar så går det geschwinnt att byta när det börjar sacka. Monterat relät i Biltemas största kopplingsdosa. Då finns plats för Julas kapslade voltmeter. Bra att ha så man inte drar ur batteriet för mycket.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

Skog10  
#769089 Finns det någon annan tillverkare än Pro Terra som har fristående el eller är de ensamma om det?

Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

morco  
#769092 Kranman har, det var den vagn som jag till slut valde

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

morco  
#769094 Vid närmre eftertanka så finns det ju fler, Lejab, Avestadvagnen och Orsavagnen har även de vagnar med fristående el.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ATV Pro Terra 1200 eller Lejab proffs

Ent  
#769144 Alla kranvagnar går ju annars att komplettera, Biltemas batterilåda, snabbkopplingar och apparatlåda till vinschrelät. Jula har en någorlunda vattentät digital voltmeter som man kan fälla in i locket på apparatlådan, om man vill lyxa till det.

De billigare vinschkitten har ofta en fjärrkontroll med ett litet 12 V batteri. Jag inbillar mig att detta är bättre vid kall väderlek, än de lite smäckrare fjärrkontrollerna som har 2x3 V knappcellsbatterier. Om man tappar en halv Volt gör det ju ganska stor skillnad procentuellt.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).