ATV och UTV i skogen

Traktormönstrade däck?

6 inlägg 1778 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Traktormönstrade däck?

Anders49  
#740331 Har en Honda hjuling från 2013 där däcken är redigt nötta... hur pass mkt bättre driver traktormönstrade däck i jämförelse med vanliga? Väghållning asfalt? Vad får man betala ungefär med montering?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Traktormönstrade däck?

Brakbrakaren  
#740341 Jag tror inte att det är traktormönster som vinner!

Avatar Fallback

Re: Traktormönstrade däck?

tallen100  
#740343 Traktormönstade däck gör sej nog bäst i jordbruk, dessutom lär du slita ner dom snabbt vid vägkörning.
Dom små hjulen snurrar många varv på bara en kort sträcka.

Användarvisningsbild

Re: Traktormönstrade däck?

anersimyra  
#740348 Kenda Bear Claw är ett mönster som funkar fint i både skogen och på väg..👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Traktormönstrade däck?

Anders49  
#740353 Tack för tipsen!
Traktormönstrade var ett feltänk då...
Kikade lite på detta Kenda Bear Claw men vill ju helst inte byta några fälgar då de ser ut som nya i princip... var ofta kompletta paket. Att ta bort och lägga på nya hoppas jag inte kostar alltför mkt? Stod nåt om limmade däck? Är det detta på fabriksmomterade??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktormönstrade däck?

anersimyra  
#740379
1640294252_e55c3e27-21fe-4d30-aee5-a486f391c521.jpeg
1640294252_d7f841d4-2765-4559-88dd-d1451a2e9a23.jpeg
1640294251_0966a63d-897a-4d2b-8957-8b13cd93de01.jpeg
Anders49 skrev:Tack för tipsen!
Traktormönstrade var ett feltänk då...
Kikade lite på detta Kenda Bear Claw men vill ju helst inte byta några fälgar då de ser ut som nya i princip... var ofta kompletta paket. Att ta bort och lägga på nya hoppas jag inte kostar alltför mkt? Stod nåt om limmade däck? Är det detta på fabriksmomterade??

Kenda Bear claw är det vanligaste däcket som ingår i så kallade ” skogspaket ” och då ingår starco stålfälgar. Att tänka på är att Kendadäck vilket för övrigt gäller samtliga däck med liknande mönster är att de kräver speciella kedjor som inte faller ner i mönstret. TB kedjan som tillverkas i Östersund är en sådan kedja men de kostar dessvärre lika mycket som däcken inklusive fälg..🤑🤑😖 men då får man förstås ett grepp utöver allt annat på marknaden.. :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).