ATV och UTV i skogen

ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

6 inlägg 2832 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

miltonharvey  
#734028 Någon som byggt (i trä kanske) en ATV bänk/lyft/ramp där man kan köra upp fyrhjulingen på och sen få den i sån höjda att man kan exempelvis sätta på band ståendes?
Tänkte bygga mig en själv, har tänkt på det i en 7-8 år nu så nu ska det göras. Men förhoppningsvis har någon gjort det redan så jag kan få en massa bra idéer! :smile:
(köpa går bort direkt, lyftbord kostar hur mycket som helst)



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

Piraboin  
#734083 om du har 2 stadiga lyftöglor i taket eller liknande så kan du ju lyfta upp den med en kedjeblock och säkra med spännband i uppfällt läge om du kommer på några bra lyftpunkter på atv

Användarvisningsbild

Re: ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

Temlav  
#734107 Varför inte bara köra upp den på en vanlig personbilssläp?
Möjligen med nån EUR-pall på för att få upp den ovanför sidolemmarna.

Det blir typ gratis, om man nu har en släp och några pall liggandes…

Användarvisningsbild

Re: ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

Tokslut  
#750284 Lyftbord finns ju billiga beggade, jag fick mitt av en kompis
Ramen ligger upp och ner på lyftbordet, de skruvades fast i bordets kortsidor. Ramperna är instuckna och dras lätt ut för att inte vara ivägen när bordet är upplyft

Användarvisningsbild

Re: ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750304
miltonharvey skrev:Någon som byggt (i trä kanske) en ATV bänk/lyft/ramp där man kan köra upp fyrhjulingen på och sen få den i sån höjda att man kan exempelvis sätta på band ståendes?
Tänkte bygga mig en själv, har tänkt på det i en 7-8 år nu så nu ska det göras. Men förhoppningsvis har någon gjort det redan så jag kan få en massa bra idéer! :smile:
(köpa går bort direkt, lyftbord kostar hur mycket som helst)



Om TS har en traktor med frontlastare kanske man kan göra en pall som är i rätt storlek som man kör upp ATV på, och sen med hjälp av frontlastaren och pallgafflar lyfter upp allt i lämplig höjd och ställer ner på ett gäng staplade pallar...

Avatar Fallback

Re: ATV LYFT/RAMP TILL STÅENDE ARBETSHÖJD

Piraboin  
#750582
Tokslut skrev:Lyftbord finns ju billiga beggade, jag fick mitt av en kompis
Ramen ligger upp och ner på lyftbordet, de skruvades fast i bordets kortsidor. Ramperna är instuckna och dras lätt ut för att inte vara ivägen när bordet är upplyft


denna modell men man sätter den på en 2 pelar lyft eller med kedjetalja

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).