ATV och UTV i skogen

Avestavagn med UTV

4 inlägg 2136 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Avestavagn med UTV

Esno  
#732374 Hej
Jag har blivit med en mindre skog på ca 180 ha. Har hittils klarat mig med en skogskärra och winch. Men nu vi ”rensat” gran en bit utmed en väg för att skapa kantzoner o få lite öppnare för jakt, viltfoder, insekter samt torrare o ljusare väg. Blev väldigt bra och nu tänkte jag fortsätta med resten av vägen.
Inser att jag behöver uppgradera och killen som hjälpt mig har en Avestavagn, forrester plus tror jag den heter.
Nu är det så att jag kör med en UTV, Polaris Ranger EV som bara har flak bak.
Har någon gjort en installation av motor o hydralaggregat på en Ranger eller liknande mid-size UTV? Får man plats med prylarna på flaket? Erfarenheter?
Jag har försökt att söka i forumet, inte hittat någon liknande fråga men om det diskuterats tidigare så skicka mig bara vidare är ni snälla.
Hälsningar
Esbjörn



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Avestavagn med UTV

MrStraightpull  
#732384 UTV är bra till mycket men inte till att köra i skog med griplastarvagn... Har du 180 ha skog bör du satsa på bättre grejer

Användarvisningsbild

Re: Avestavagn med UTV

Esno  
#732399 Tack för svar men det var inte UTV vs ATV som jag undrade över. Jag är hittils grymt nöjd med både frankomlighet, vridmomentet och tystnaden av el-polarisen. Och har hittills inte blivit stående med full PL400 vagn bakom mig.
Men vill kunna lasta ännu mer och då med en vagn med egendrivning.
Min fråga avsåg att få plats med både hydralaggregatet och spakpaketet på flaket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avestavagn med UTV

Williamm  
#732401
Esno skrev:Tack för svar men det var inte UTV vs ATV som jag undrade över. Jag är hittils grymt nöjd med både frankomlighet, vridmomentet och tystnaden av el-polarisen. Och har hittills inte blivit stående med full PL400 vagn bakom mig.
Men vill kunna lasta ännu mer och då med en vagn med egendrivning.
Min fråga avsåg att få plats med både hydralaggregatet och spakpaketet på flaket.

Kranmans gör det, så Avestas borde också det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).