ATV och UTV i skogen

Outlander 400ho -07

21 inlägg 4391 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

MrOlsson  
#725330 Pilotskruv justerar lågfart, alltså tomgång och svagt gaspådrag. Testa att öppna 1/4 varv till och provkör. Provkör med varm motor. Om inte det blir bättre kan du prova att öppna en 1/4 till. Skulle det ändå inte vara bra, börja lm från ett varv ut och stäng 1/8 varv och se om det blir bättre.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

Jörgenbrp  
#725334 Tusen tack :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

Kse  
#725367
Jörgenbrp skrev:Nä tanken sitter bak ovanför bakaxeln ganska lågt. Typ under sitsen i bakkant. Skulle gissa samma höjd som förgasaren ungefär

Ja du har helt rätt, jag som blandar ihop maskiner. 🤦‍♂️ Har bytt två sånna tankar och den går inte längre att få tag på via BRP.
Men pumpen och kranen stämmer nog. 😄

Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

Jörgenbrp  
#725373 Ja det övriga var helt korrekt 😀
Men får den för mycket eller lite bensin om den bluddrar? Borde va för mycket va?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

totte  
#725374 Om "bluddrar" betyder vad det brukar så får den för mycket. För lite märker man ofta på att den vill varva lite extra samtidigt som den inte har någon kraft alls och tvärdör ofta så fort man belastar.

Användarvisningsbild

Re: Outlander 400ho -07

Jörgenbrp  
#725376 Ok. Då borde pilotskruven ska in lite då så den får mindre på lågfart?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).