tor 26 aug 2021, 22:51#725011Hej.
Jag har en can am outlander 400ho -07
När den blir varm så bluddrar den på låga varv.orolig tomgång. Jag har testat nästan allt tycker jag men inge bättre. Ny olja,filter,luftfilter, variatorrem, tändstift,ultraljudstvättad förgasare,nytt insugsgummi.
Tog bort sidokåpan för luftburken då verkar den fungera. Då kan vevhusventilation andas fritt. Men frågan är vad som är fel? Blåster rätt bra ur vevhusventilationen dock ingen rök lr olja.
Tack på förhand
ATV och UTV i skogen
Outlander 400ho -07
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 27 aug 2021, 11:09#725052
Blir om man gasar försiktigt iväg då bluddrar den.när man håller jämn gas. Sen går den fint på högvarv
Jörgenbrp skrev:Ja,hade in den på ventiljustering hos en åf.
Fenomenet verkar bli värre när fyrhjulingen lutar framåt
Blir om man gasar försiktigt iväg då bluddrar den.när man håller jämn gas. Sen går den fint på högvarv
TS
fre 27 aug 2021, 15:13#725080En gissning är att du har otät flottörnål så den flödar över något. När den går med varv så hinner den ta undan bränslet, men på låga varv stiger nivån i flottörhuset och den får för mycket.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
fre 27 aug 2021, 21:45#725167Gissar bara nu, men sitter det kanske en vakumstyrd bränslekran på hjulingen. Vanligt förekommande och då flödar den inte när inte motorn går.
Byta nålventil och/eller justera när nålventilen stänger. Är det en gammeldags flottör så böjer man "tungan" som går mot nålventilen lite för att den ska stänga tidigare.
Byta nålventil och/eller justera när nålventilen stänger. Är det en gammeldags flottör så böjer man "tungan" som går mot nålventilen lite för att den ska stänga tidigare.
lör 28 aug 2021, 00:18#725181Om det nu är så att den flödar med otät nålventil så är första åtgärden att kontrollera om det finns nån beläggning eller smuts på nålen eller i nålsätet. I så fall rengöring. Sen att undersöka om de är skadade på något sätt. I så fall utbyte av skadade delar.
Nu vet jag inte alls nåt mer om maskinen. Var bränsletanken finns i förhållande till förgasaren, om den har bränslepump eller är gravitationsmatad och om den i så fall har automatisk bensinkran. Så ta det för vad det är, en gissning utifrån de beskrivna symptomen.
Nu vet jag inte alls nåt mer om maskinen. Var bränsletanken finns i förhållande till förgasaren, om den har bränslepump eller är gravitationsmatad och om den i så fall har automatisk bensinkran. Så ta det för vad det är, en gissning utifrån de beskrivna symptomen.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
lör 28 aug 2021, 22:07#725306Hej
Vad ställer man med den så kallade pilotskruven? Högfart eller lågfart. Ställde den på 1 varv ut. Och nu går den stabilt på tomgång. Men vill bluddra om man gasar försiktigt bara. Får den för mycket eller lite bensin då? Övriga registret går den fint.
Vad ställer man med den så kallade pilotskruven? Högfart eller lågfart. Ställde den på 1 varv ut. Och nu går den stabilt på tomgång. Men vill bluddra om man gasar försiktigt bara. Får den för mycket eller lite bensin då? Övriga registret går den fint.
TS
sön 29 aug 2021, 07:43#725321
Tanken sitter rakt ovanför förgasaren, den har en vakuumstyrd bränslepump och en manuell bränslekran.
totte skrev:Om det nu är så att den flödar med otät nålventil så är första åtgärden att kontrollera om det finns nån beläggning eller smuts på nålen eller i nålsätet. I så fall rengöring. Sen att undersöka om de är skadade på något sätt. I så fall utbyte av skadade delar.
Tanken sitter rakt ovanför förgasaren, den har en vakuumstyrd bränslepump och en manuell bränslekran.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).