ATV och UTV i skogen

Eftermontera vinsch kranman 1750

5 inlägg 2229 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Eftermontera vinsch kranman 1750

Jomma  
#724496 Hejsan, har nyligen köpt mig en begangnad kranman 1750. Gjorde premiärturen idag och kände att en vinch hade suttit bra, så man slapp trixa sig in tilla alla vindfäll. Jag ringde och kollade med kranman och dom ville ha 15000 exl moms för ett komplett kit med ventiler och radiostyrning.

Efter lite sökande på internet så hitta jag på ett komplett kit från wiemer.
http://www.weimer.se/Shop/List/Hydraulv ... -700/225/1

Någon som har erfarenhet av den vinshen och dess funktion? Behövs det mycket ombyggnadtion för att få allt monterat? Själva fästet för vinschen ser ut att behövas göras men det kan jag leva med.

Eller är det bättre att betala några tusen till och köpa en av kranman?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Eftermontera vinsch kranman 1750

barbarossa  
#724513 Jag tittade på samma men slutade med att jag köpte delar från scrawmet i polen byggde ihop själv .drar bara ca 500kg men räcker bra för mitt behov och priset mycket billigare.

Avatar Fallback

Re: Eftermontera vinsch kranman 1750

Hema  
#797829 Hur gick det? Original för några tusen extra o allt passar dikt an.

Användarvisningsbild

Re: Eftermontera vinsch kranman 1750

Jomma  
#797836 Köpte Vinschen från Weimer, fick lägga en eftermiddag på att bygga fäste för vinschen och taljan. Nån hydraulslang fick jag korta och pressa om.
Överlag tyckte jag installationen var smidig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Eftermontera vinsch kranman 1750

Hema  
#797838
Jomma skrev:Köpte Vinschen från Weimer, fick lägga en eftermiddag på att bygga fäste för vinschen och taljan. Nån hydraulslang fick jag korta och pressa om.
Överlag tyckte jag installationen var smidig.

Kul med återkopplingen. 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).