ATV och UTV i skogen

Kranman T1710

6 inlägg 3061 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kranman T1710

toker72  
#717591 Hej har i dag en kranman KP1110 vilket funkar ok men funderar på att byta upp mig ska ha ramstyrning samt vinch på vagnen och den ska ha drivning och vad jag läst är T1710 en enklare variant av kranvagn så frågan lyder duger den till är drivningen stark eller cad tror ni ångrar jag mig om jag inte väljer värre modell. Kommer inte köra mycket lite vindfällen och lite ved möjligen nån väldigt liten gallring resten lejer jag bort så vill inte lägga massor med slantar.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kranman T1710

Raptus  
#717654 Kjøp med kran, du kommer uansett ikke til å angre. Og du kommer til å bruke den mye mere enn du tror 😁 Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte tidligere. Men krana kunne dog vært 1m lengre 😄 (3,6m)

Användarvisningsbild

Re: Kranman T1710

toker72  
#717659 Jo kran kommer det vara på vagnen dock utan utskjut så den är inte lång men den kommer vara för kort i alla fall så det känns inte så viktigt och vinsch ska jag ha samt ramstyrning och drift på vagnen men frågan är om driften på T1710 funkar bra eller om man ska gå på dyrare T1750 med starkare drift och större hjul och lite annan kran med så kallad komfortled.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kranman T1710

Richard B  
#718096 Fråga om du får prova en, då vet du. 👍

Användarvisningsbild

Re: Kranman T1710

toker72  
#718112 Vore säkert bra men köpte just en beg Kranman 1710 med vinch och ramstyrning leverans till mig under nästa vecka. Själva ramen ser ut ungefär som dagens 1750 fast den har mindre hjul och den har 30-40 kranen kollat lite efter kranman men inte sett nån likadan vagn men ser helt ok ut och är från 2018.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kranman T1710

toker72  
#719383 Vagnen är hemma och provkörd kört ut ca 36 timmer stockar och allt funkar bra smidigt med ramstyrning och drift annars hade jag inte kommit dit men ovant med 5 spak så får se om det byggs om till 2 spak. Vinchen är hur bra som helst och bra mycket snabbare än elvinch som jag hade på förra vagnen. Lite dålig markfrigång på vagnen slangarna till drivningen sitter som i en låda under vagnen och den är väldigt klumpigt gjord skulle lätt kunna tjäna 5-10 cm mitt under ramen som det är nu kan man inte grensla större stenar men tak vare driften kan man köra över dom men blir lite konstigt om man grenslar med hjulingen och vagnen hänger upp sig.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).