ATV och UTV i skogen

Lämpliga bigfoot däck till ATV

2 inlägg 1634 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lämpliga bigfoot däck till ATV

anojak  
#714240 Hej,

Ska göra ett jobb i sommar där beställaren ställer krav på bigfootdäck på fyrhjulingen för att minska markslitaget. Har en Outlander 570 MAX XU 2021 som jag därför vill utrusta med lämpliga däck för detta. Terrängenen som jag ska köra är blandat stenelände, hårdpackad jordstig och viss blötmark/myrmark. Kommer dra en boggievagn efter mig med lite verktyg och röjsåg mm.

Vad tänker ni att jag ska ha för däck? Tips på lämpliga fälgar mottages också.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Lämpliga bigfoot däck till ATV

StefanoBollano  
#714242 Jag jobbade på en golfbana en gång. På ATVn var däcken breda och med låga mönster. Litet marktryck och höll bra i terrängen. Nackdelen var när det var blött då spann de lättare om det brantade på. Är det relativt plant ser jag inga framkomlighetsproblem.
Kolla in Carlisle multitrack, 6ply. Du kommer nog behöva spacers eller fälgar med rätt ET mått... Fråga inte mig vad det skall vara. Har ingen aning men valfri ATV däcknasare borde kunna svara på det.
Eller dessa som är ännu bredare. https://atvvision.se/dack-falg/dack/gro ... -(32055-12)-26x13-12

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).