ATV och UTV i skogen

Vagn från Sunne motorsågsservice?

15 inlägg 2574 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707766 Jag blev lite sugen på priset.... lurar jag mig själv eller har någon erfarenhet o dela med sig av?

https://www.blocket.se/annons/varmland/ ... h/93346726



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Vagn från Bonnet.

Gråben  
#707771 Såg att dom hette Bonnet.se...

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

axwell  
#707783
Gråben skrev:Såg att dom hette Bonnet.se...


Tror inte att Kellfris vagnar behöver vara sämre än dom från Bonnet.

Som sagt, man får inte mer än vad man betalar för. :???:

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707788 Det är säkert så! Vad är prislappen på en motsvarande?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

skogsjan695xl  
#707802
Gråben skrev:Det är säkert så! Vad är prislappen på en motsvarande?


Högre

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707838 Det var ju ett kanonsvar👍🏻 Då vet jag att kellfri kostar exakt 1 krona mer än den jag fråga om . Tack skogsjan. Du är en klippa!💜

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

WarPeter  
#707840 Har ingen erfarenhet av just den vagnen men pratade med en handlare om det och han hade slutat sälja billiga atv vagnar efter att ha provat två märken. Alltför mycket besvikna kunder. Han menade att de enda nöjda kunderna är dom som inte använder dom :-) Så rådet är nog som vanligt att köpa en bättre begagnad för det priset. Svaret ovan att man får vad man betalar för är kanske trist men väldigt sant.

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707855 Ja det är nog så.... som sagt lätt o lura sig på prislappen😌

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Wanna Be  
#707861 Jag hör till dem som har en vagn från Bonnet och har använt den lite, kört ut drygt 100 m3f under 2 år och mitt omdöme är: Inte så illa som det sägs 🤔
Det beror förstås på hur den används och hur terrängen ser ut, jag har snäll mark och korta avstånd till upplägg och för mig har den verkligen underlättat.
Bra:
Motorn startar alltid, även ner till - 13 och går riktigt bra, kanske lite hård på soppa men det tror jag alla är.
Winschen är stark och går bra, acceptabelt snabb och underlättar mycket.
Verkar vara bra kvalitet på slangar och kopplingar, inga läckage.
Kranen är "lagom stark", tar ganska stora bitar och håller än... men för kort räckvidd
Däck och hjulställ håller bra och drivningen har inga problem att greppa.
Dåligt:
Kineserna har digitaliserat de manuella spakarna, de är verkligen 1 eller 0.
Min vagn köpte jag 2 år gammal och helt oanvänd så ventilerna var riktigt kärva till att börja med, speciellt kring mittläget. Det har blivit bättre, men det är inte bra. Jag har satt strypventil på rotatorn och en strypback på lyften som gör det lite snällare.
Montaget, vagnen var riktigt dåligt monterad både mekaniskt och hydrauliskt, är väl mer ett fel från åf, vilken inte är den som står i rubriken.
Svängen, den hade ett glapp direkt från ny som är ganska irriterande, det har inte blivit värre, men allt sådant frestar på grejerna när du har gripen full.
Bussningen mellan sticka och bom var alldeles för glapp som ny och har nötts snabbt.
Drivningen är nog så långsam, men är till stor hjälp ibland.
Vagnen är i kortaste laget i mitt tycke.
I övrigt har allt funkat och det underlättar oerhört jämfört med handlastning.
Jag tror att man får ta det lugnare och lasta mindre med denna typ av vagn, det är inga proffsgrejer.
Det finns en åf i Norge som kan mycket om dessa vagnar och är hjälpsam, de verkar ha sålt en hel del. Eftersom montaget var felaktigt när jag köpte vagnen hade jag lite frågor och supporten i Sverige är inte så man faller baklänges, förutom en kille på reservdelar som är duktig och kunde visa mig i rätt riktning

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

halvproffs  
#707866
Wanna Be skrev:Jag hör till dem som har en vagn från Bonnet och har använt den lite, kört ut drygt 100 m3f under 2 år och mitt omdöme är: Inte så illa som det sägs 🤔
Det beror förstås på hur den används och hur terrängen ser ut, jag har snäll mark och korta avstånd till upplägg och för mig har den verkligen underlättat.
Bra:
Motorn startar alltid, även ner till - 13 och går riktigt bra, kanske lite hård på soppa men det tror jag alla är.
Winschen är stark och går bra, acceptabelt snabb och underlättar mycket.
Verkar vara bra kvalitet på slangar och kopplingar, inga läckage.
Kranen är "lagom stark", tar ganska stora bitar och håller än... men för kort räckvidd
Däck och hjulställ håller bra och drivningen har inga problem att greppa.
Dåligt:
Kineserna har digitaliserat de manuella spakarna, de är verkligen 1 eller 0.
Min vagn köpte jag 2 år gammal och helt oanvänd så ventilerna var riktigt kärva till att börja med, speciellt kring mittläget. Det har blivit bättre, men det är inte bra. Jag har satt strypventil på rotatorn och en strypback på lyften som gör det lite snällare.
Montaget, vagnen var riktigt dåligt monterad både mekaniskt och hydrauliskt, är väl mer ett fel från åf, vilken inte är den som står i rubriken.
Svängen, den hade ett glapp direkt från ny som är ganska irriterande, det har inte blivit värre, men allt sådant frestar på grejerna när du har gripen full.
Bussningen mellan sticka och bom var alldeles för glapp som ny och har nötts snabbt.
Drivningen är nog så långsam, men är till stor hjälp ibland.
Vagnen är i kortaste laget i mitt tycke.
I övrigt har allt funkat och det underlättar oerhört jämfört med handlastning.
Jag tror att man får ta det lugnare och lasta mindre med denna typ av vagn, det är inga proffsgrejer.
Det finns en åf i Norge som kan mycket om dessa vagnar och är hjälpsam, de verkar ha sålt en hel del. Eftersom montaget var felaktigt när jag köpte vagnen hade jag lite frågor och supporten i Sverige är inte så man faller baklänges, förutom en kille på reservdelar som är duktig och kunde visa mig i rätt riktning


Sakligt och bra inlägg! Precis tvärsemot Ulf1-s osakliga och osmakliga inlägg.
Grannen har precis köpt en begagnad, nästan oanvänd Bonnetvagn. Ska bli intressant att se hur den klarar sig. Dock blir det nog inte många kubik per år.
Ska provköras när han fått allt monterat o klart.

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707883 Spännande! Är det nån som har en filmsnutt in action så vore det kul o få se!😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

axwell  
#707886 Har för mig att hans nick är @Teed här på forumet.

Fungerar den fortfarande ?


Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

teed  
#707896 Jo då min bonnet vagn funkar finfint fortfarande. Svaga punkten tycker jag är gripen. Lite för mjuk metall i den. Så har böjt den några gånger. Så kommer nog uppgradera till en dala grip. Förutom det så tycker jag den funkar finfint. 🤓

Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

Gråben  
#707944 Perfekt. Tack för filmen! Guld värt👍🏻

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vagn från Sunne motorsågsservice?

teed  
#707987 Är min film ovan och har fler på min youtube kanal. www.youtube.com/projectoftheday och finns massor av kort och filmsnuttar på min Facebook sida www.facebook.com/Projectoftheday

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).