ATV och UTV i skogen

Kranman t1700 och Suzuki 300.

8 inlägg 4005 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Bengtssons
Användarvisningsbild

Kranman t1700 och Suzuki 300.

Sefan  
#701718Köpte detta ekipage för att slippa handlasta ved. Kommer också användas för att hämta enstaka vindfällen. Har inte testat än då det är för mycket snö ännu. Jag har diskar som spökar i nacken men har svårt att släppa skogsarbetet då det är så roligt. Tänkte att det kan underlätta med dessa prylar 🙂 Tips mottages gärna.

TS
Bengtssons

Re: Kranman t1700 och Suzuki 300.

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701760Grattis! Du kommer ta dig fram på betydligt fler ställen än vad du tror är möjligt. Det som möjligtvis kan ge problem är att inte glömma frigångshöjden (jag har glömt det och då hängt kärran på ngn stubbe etc). Det är inte så där jättelätt att backa loss en lastad kärra med en lätt atv = viker sig gärna. Ser att det sitter hydraulvinsch, den är riktigt bra att använda sig utav.

Användarvisningsbild

Sefan  
#701783Tack blir intressant att test köra. Måste undersöka hur hydralvinchen funkar. Hoppas den är fjärrstyrd.

TS

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702066Då bör du ha fått med en "dosa" för att radiostyra den. I annat fall kan det vara kopplat till vinschens knappar (ut/in) som brukar sitta på styret.

Användarvisningsbild

Sefan  
#702189Det fanns en dosa bara att den låg i försäljarens bil. Så det löste sig.
👍 Mvh Stefan

TS
Användarvisningsbild

Sefan  
#710156Bjuder på några bilder. Är mycket nöjd än så länge. 🙂

TS

söderström  
#728187Ser ut att va ett smidigt ekipage. 👍
Verkar 300 kubik räcka för att dra en sån där vagn med lass?
Vh/ Jonas

Användarvisningsbild

Sefan  
#728351Hej det gör det. Det finns superlåg på dessa äldrw suzuki detta ihop med vagnsdriften gör att det funkar riktigt bra. 😀 Dock är inte vare sig vagnen eller maskinen så hög så planering av körväg är rätt viktigt.

Mvh Stefan

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).