ATV och UTV i skogen

Yamaha grizzly 700

8 inlägg 8230 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Yamaha grizzly 700

Tomppii  
#690961 Hej.
Har köpt en helt ny grizzly 700 (2020) och det första jag upplever med den är att jag tycker den går väldigt varm, vid tex snöskottning eller vid krypkörning går fläkten nästan hela tiden, och att grenröret blir illröd.
Har googlat på detta och ser att dom på andra sidan Atlanten pluggar igen avgasreningen vid luftfilterboxen för att motverka just detta. Problemet är bara det att tar jag lös slangen från luftfilterboxen och pluggar slangen så startar inte hjulingen, så frågan är ju att hur pluggar man denna? Behöver man kosta på sig en bränslebox för att få till det?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Yamaha grizzly 700

Ent  
#691007 Trodde detta med glödande avgasrör bara förekom på de större Can-Am, men där ser man!

Ingen aning den måste mappas om, men om du inte får svar här kanske du kan kolla på denna site: https://www.atvforum.se/Forum/index.php?board=9.0.
Verkar för övrigt vara poppis med nedväxlingskit på 700 när de ska användas för arbete.

Avatar Fallback

Re: Yamaha grizzly 700

Wanna Be  
#691056 Jag har en Grizzly 700-13, och på den går fläkten ofta periodvis när man krypkör. Grenröret får en röd ton i mörker, men inte illrött. Det finns ett forum i USA med mycket information om yamaha atv; https://www.grizzlycentral.com/
Där är de väldigt hjälpsamma om man har frågor.
Nu antar jag att du har garanti, så enklast är väl att vända sig till ÅF?

Användarvisningsbild

Re: Yamaha grizzly 700

Tomppii  
#691323 Jo har pratat med grabbarna i usa, och verkar vara så att europeiska modeller har ett annat program i ECU:n och därför inte går att koppla bort avgasreningen som dom i usa gör.
Tror ju inte att det är något fel på maskinen så, tror mest att dagens avgaskrav gör att dom snålställer maskinerna för mycket, så enda lösningen tror jag är att köpa en bränslebox så den får den bränsle den ska ha för att må som bäst, och avgastempen skulle man nog få ner med en eftermarknads ljuddämpare

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha grizzly 700

Wanna Be  
#691345 Ok, Yamaha har väl gjort 700 mk2 snålare och därmed varmare, det finns ingen möjlighet att "flasha" ecu'n?

Användarvisningsbild

Re: Yamaha grizzly 700

Miche1  
#700627 Har du fått ordning på maskinen??
Finns olika programvaror beroende på typ av registrering.....

Användarvisningsbild

Re: Yamaha grizzly 700

Tomppii  
#725682 Har lyckats få bort avgasreningen nu, verkade behöva första servicen för att kunna koppla bort den, motorn går svalare nu, men inte tillräckligt. Så bränsleboxen är fortfarande i önskelistan. Tittat på en rad olika boxar, men ingen verkar ha för nya 700:an. Alternativet är ju att hitta någon tuningfirma som håller på med atv:n, har nån tips på någon bra tuningfirma? Helst i Norrbotten 😁

   TS
Användarvisningsbild

Re: Yamaha grizzly 700

Ängagärdet  
#725690 Hur tror du den ska få kylning om inte fläkten går?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).