ATV och UTV i skogen

Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

5 inlägg 1321 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

Ewol  
#682299 Försökt hitta lämplig snodd till fjärrkontrollen för Vinschen, har köpt Warns Remote-kit och skulle vilja ha något liknande den på bilden.
Den verkar inte finnas att köpa löst och är enligt manualen verkar den vara tänkt som Hängslen och livrem till trådlösa enheten som fästs i fordonet och inte till själva fjärrkontrollen.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

Temlav  
#682544 Googla ”nyckelring med karbinhake”, så får du hur många träffar som helst.

Användarvisningsbild

Re: Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

anersimyra  
#682551 En sådan här modell ( dock ej just den här..😃 ) använder jag till fjärren. Kroken som är skräp har jag bytt mot en vanlig nyckelring. https://royaldesign.se/slice-of-life-ny ... gKD3PD_BwE

Avatar Fallback

Re: Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

Ent  
#683226 Liknande snodd här också, men min är barnsäker. Den har en typ av säkerhetslås mitt bak som kan gå upp så att man inte stryps ifall den skulle trassla in sig i något.

Off topic men jag har klistrat reflextejp på fjärren. (Har klistrat reflextejp på det mesta av skogsprylarna snart😀). Då ska det väl vara f_n om man inte hittar grejorna. Bara lysa i mörkret och se vad som glimmar👍.

Avatar Fallback

Re: Lanyard / Snodd till Vinschkontrollen

Ewol  
#683254
Temlav skrev:Googla ”nyckelring med karbinhake”, så får du hur många träffar som helst.


Alla jag hittade var såna som reklmafirmor sålde, dvs man fick välja sitt egna tryck /text på och man var tvungen att beställa minst 3 eller fler.

Hittade till slut en passande, Stihl-nörd som man är :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).