ATV och UTV i skogen

Fäste för kombidunk

34 inlägg 8126 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Ganador  
#620182 Fick ikväll till en första modell som ska testas till helgen, blev en låda i all sin enkelhet som endast har som funktion att rymma dunken. Måste testa nu och se ifall denna fungerar eller om den borde modifieras :smile: Försökte få till en bild hur jag löste fästet och hur lådan började se ut. Vilka fina lösningar ni har :-bd

   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Tokslut  
#620294 Ekagårdslådan är trevlig

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Vindelälvens  
#621140 Måste rekomendera Vimeks kombidunkhållare... Har haft den på skotrar som går efter kraftledningar för manuellhuggning. 270:-ex moms. Tillverkad av pulverlackat stål och funkar perfekt. Har även en på skogsvagnen

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Ganador  
#621148 Den har jag missat helt.. Har do möjligen någon bild eller länk för mer info för jag hittar inget på nätet om den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Vindelälvens  
#621153 Var ren slump att jag hittade den, bor själv i Vindeln där vimek tillverkas. Kan ta en bild imorgon, påminn mig! Den är väldigt nätt och smidig, funkar så som att en del av fäster går in i mellan kombidunkens två delar. Är framtagen för oregons dunk tror jag men funkar perfekt för Husqvarnas dunk. Låses med medföljande rem

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

svampbob  
#621164 Är det den som syns i denna filmen?


Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Vindelälvens  
#621173 Nej, ska ta en bild imorgon, hittar inte heller nått på nätet om den som jag menar

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621176 http://www.vimek.com/downloads/magazine ... 015-sv.pdf

Finns någon form av dunkhållare i denna tidningen, på sidan 8 syns den nog bäst...
Kanske den som Vindelälvens menar??

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Vindelälvens  
#621182 Verkar vara den 👍

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Wij&Hammare  
#621318 Har precis byggt en liten låda som ska kläs med lite plåt som jag ska hänga fast på min packlåda bak på 4hjulingen. Inga spännen. Väldigt enkel och smidigt ( hoppas jag ). Kan fixa bild senare i veckan.

Användarvisningsbild

Re: Fäste för kombidunk

Wij&Hammare  
#622274
1580550437_41dd2b40-2f7a-4fc3-ba43-f36d870f29a8.jpeg

Avatar Fallback

Re: Fäste för kombidunk

forest.  
#626463 Är det någon som provat denna oljepåfyllare och va där den tänkt att pass på för dunk? gänga?

https://www.gardsman.se/reservdelar-och ... eolja.html

Avatar Fallback

Re: Fäste för kombidunk

Avslutat-02  
#626501 Här för mig att den passar på den nyare hva kombidunken....

Avatar Fallback

Re: Fäste för kombidunk

Robertberg  
#626529 Den lär med all säkerhet passa denna dunk från samma tillverkare:
https://www.gardsman.se/reservdelar-och ... liter.html

Avatar Fallback

Re: Fäste för kombidunk

nexon  
#626546 Jag har min såg,hjälm och dunk i en låda från försvaret en gammal sjukvårds låda. Sätter fast den med spännband.
Har även byggt en låda på framstammen på timmervagnen liknandes en gasolkoffert som är på husvagnar. Förvaring och arbets/fika bord i ett.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).