ATV och UTV i skogen

atv, Suzuki eller Polaris igen

15 inlägg 5763 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

atv, Suzuki eller Polaris igen

Skoga  
#584032 Kollade med KG knutson och Suzuki 500/750kommer inte komma med någon traktorregistrering. Japanerna vill den skall vara en ren terrängmaskin, den vinner tester och är sälla problem med tydligen. De vill inte se den som en traktor. Så lutar åt en Suzuki 750 ändå efter man läst på. Polaris 850 var ev annars en kandidat men Halvproffs du har visst stora problem med den såg jag? Servon är ny på Suzukin så får hoppas den är bättre nu då. Polaris har jag hört haft lite andra problem också.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Humlas  
#584033 Japanerna håller bättre kvalite än amerikanerna, så är det. Har själv en polaris idag men nästa blir en japan helt klart.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Skoga  
#584054 aha, ok tack för info. Det lutar mer och mer åt Suzuki 750 iaf. Om någon har något som motsäger detta så är jag tacksam för input. Jag är inte i behov av traktorreg och Suzuki kommer inte skaffa det enligt KG Knutson som är generalagent

   TS
Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

halvproffs  
#584055
Skoga skrev:Kollade med KG knutson och Suzuki 500/750kommer inte komma med någon traktorregistrering. Japanerna vill den skall vara en ren terrängmaskin, den vinner tester och är sälla problem med tydligen. De vill inte se den som en traktor. Så lutar åt en Suzuki 750 ändå efter man läst på. Polaris 850 var ev annars en kandidat men Halvproffs du har visst stora problem med den såg jag? Servon är ny på Suzukin så får hoppas den är bättre nu då. Polaris har jag hört haft lite andra problem också.


För klena drivaxlar fram. Dyrt byte. Drar mycket bensin, ligger på 1,8l milen. Kommer inte ihåg felen. Tycker att det allmänt lite skramligt. Finns inget skydd för strålkastarna inunder skärmen fram så där slog en pinne sönder lyset. Helt öppna kontakter till lampan. Dyrt så det förslår.
Kanske inte är bättre på japsen. Vet ej särskilt mycket om dom.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Granstorp  
#584089 Köpte ny Suzuki 750 för snart tre år sedan och det har hittills bara varit att tanka och köra! Även grannen köpte en ny 750 i år och även dom verkar nöjda!

Avatar Fallback

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Hema  
#584102
Skoga skrev:aha, ok tack för info. Det lutar mer och mer åt Suzuki 750 iaf. Om någon har något som motsäger detta så är jag tacksam för input. Jag är inte i behov av traktorreg och Suzuki kommer inte skaffa det enligt KG Knutson som är generalagent

Skulle inte KG Knutsson kunna göra en egen eftermontering? När jag byter ATV är jag väldigt sugen att testa en Suzuki iaf. 👍

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

dhaglund  
#584325 Jag kör också en Suzuki King quad 750. Den används på gården (sommarstugan), med timmervagn i skogen och till plogning på vintern. Har haft den några år helt utan problem. Den fungerar mycket bra.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

dhaglund  
#584327 Ska man anmärka på något så är det väl att servostyrningen inte har speciellt stor servo-verkan.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

halvproffs  
#585066 Har servat Polarisen 850 idag.450mil/268h.
Nedre spindelled h f sliten.
Styrleder lösa(åtdragna). Reommenderar byte av styrstag samt styrleder då dessa är både glappa och krokiga.
Stötdämparbussningar båda sidor fram dåliga.
Oljeläkage ventilkåpa.
Hjullager h.f slitet
Läkage på alla drivknutsdamasker fram.
Ja, vad tycker ni om kvaliten? Har defenitivt inte varit vårdslös körning.
Framvagnen verkar vara väldigt svag.
Har skydd från Go off road överallt.

Avatar Fallback

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Ent  
#585069 Verkar lite dystert om Potatisen gått ner sig så pass. Har bara kört 60-70 mil med min - 17 Can-Am Outlander 450 Pro ännu så vem vet hur den är när man kommit upp i såna mil. Jag lovar att rapportera 😉

Men om Suzuki inte går att få som traktor så finns väl den möjligheten med Yamaha. Jag gissar att man får lika bra kvalitet med Yamaha som med Suzuki.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

hlb  
#585070 Då är ju till och med CanAm-800 bättre. Över 1000 mil mest i terräng med tungt släp. Endast olje- och filterbyte så långt. men spridarna behöver rensas eller bytas.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

hlb  
#585072 Fel av mig. Jag har fått byta en omgång utslitna däck också. La på överdimension, så nu är den riktigt vass på blötmark.

Avatar Fallback

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

bmboxer350  
#585123 Erfarenheter av kingquad 750 efter 5år 650 mil ca 600 tim. Inga reparation som inte varit brukarrelaterat skottsäker maskin. Har använts i skogen för det mesta.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585260 Jag hade en Suzuki för länge sedan, nu är jag inne på min andra Polaris.
Enda felet hittills är ett sönderfruset batteri.
Nästa atv blir en Polaris åxå.

Användarvisningsbild

Re: atv, Suzuki eller Polaris igen

T-Grön  
#589217 Hade en Grizzly 450 08' i tio år. Det enda som hände på den var att knappen till fyrhjulsdriften nöttes ut och höger glödlampa fram. Helt galet bra kvalité tycker jag.
Körde mkt med den, och har vagnar av alla de slag samt slaghack och snöfräs. Därför var besvikelsen stor när den blev stulen förra året.
Har grunnat på en polaris 6x6 570, men avvaktar lite och vill se om de håller.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).