ATV och UTV i skogen

Köpråd atv

37 inlägg 8105 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd atv

totte  
#591033 Ja, det är just det vettlösa språkbruket som hänger kvar och ställer till rejäla missförstånd, inte minst vid köp av diverse fordon.

amp.se  
#592582 Står själv i valet mellan Grizzly 700 eller King Quad 750 med 27" hjul.

Japanerna känns överlag väldigt kvalitativa rakt igenom.

Ent  
#592588 En trivial detalj kan tyckas, men har någon av dem parkeringsbroms? Yamaha saknade åtminstone förut detta. När jag blev med Can-Am uppräckte jag hur praktiskt det är att inte behöva lägga i parkeringsläget på växelföraren varje gång, och det känns tryggt att i kritiska lägen spärra med både och.

Yamaha har såvitt jag vet Traktor-registrering vilket inte går med Suzuki. Personligen tycker jag det är en vettig registreringsform eftersom man får blinkers, släpvagnskontakt, backspeglar och kan färdas lagligt på väg. Folksam helförsäkrar för en dryg tusing per år.
Senast redigerad av Ent lör 26 okt 2019, 13:45, redigerad totalt 1 gång.

BM Buster  
#592590 Jag har i dagarna precis bytt ut min grizzly från -07 till en av -20 år modell. På den gamla hade jag ett variatorkitt med -10% nedväxling på, på den nya valde jag ett med 20% nedväxling på. När man för det mesta kör med driven vagn i skogen så är det bara bra med så låg utväxling som möjligt.
Än så länge har jag bara kört utan vagn. Men det känns skillnad. :d

Hema  
#592595 Yamaha har inte p-broms, men kan fås i terräng, traktor A (max 40, ej bes) och traktor B ("max" 50, bes)

Suzuki har bara terräng, men jag tror att de fortfarande har p-broms.

Hema  
BM Buster skrev:Jag har i dagarna precis bytt ut min grizzly från -07 till en av -20 år modell. På den gamla hade jag ett variatorkitt med -10% nedväxling på, på den nya valde jag ett med 20% nedväxling på. När man för det mesta kör med driven vagn i skogen så är det bara bra med så låg utväxling som möjligt.
Än så länge har jag bara kört utan vagn. Men det känns skillnad. :d

Är det lejabs nedväxlingskit? Hört att man kan ha 2st monterade samtidigt. Så du gjorde? Själv har jag bara ett kit på min 550 - 11. Tycker det blev stor skillnad. 👍

BM Buster  
#592632 Beställde maskinen med 20% variatorkit monterat!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).