ATV och UTV i skogen

Vilken ATV är bäst i skogen

66 inlägg 66649 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

Ent  
#556853 Man kan ju undra hur det är med kvalla och konstruktion om ventilerna verkligen måste justeras årligen/var 50-100 mil/timmar. Om det skulle vara absolut nödvändigt är det ju sämre än på nån BSA enstånka från 50-talet. Efter de första 100 milen eller 50 timmarna kan jag ju köpa. Men, det kan ju finnas ett incitament att föreskriva debiterbara åtgärder, antingen de behövs eller ej.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

skogsbonne  
#556919
Ent skrev:Man kan ju undra hur det är med kvalla och konstruktion om ventilerna verkligen måste justeras årligen/var 50-100 mil/timmar. Om det skulle vara absolut nödvändigt är det ju sämre än på nån BSA enstånka från 50-talet. Efter de första 100 milen eller 50 timmarna kan jag ju köpa. Men, det kan ju finnas ett incitament att föreskriva debiterbara åtgärder, antingen de behövs eller ej.


Nu ska dom ju inte kollas så ofta och är ju inte säkert dom behöver justeras för alla motor är inte lika

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

Tomas88  
#572633 Drog ut lite på tiden med leverans och har glömt uppdatera här. Haft den i ca en månad nu.

Här är den på ett av sina första arbetspass!

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

Skog10  
#744449 Som rubriken låter är frågan? Jag har börjat att titta på att köpa in en ny ATV och skall främst ha den för att dra ut vindfällen. De allra flesta märkena har återförsäljare i närområdet, men det kanske främst är Honda, Suzuki eller Yamaha som är aktuella. Jag tidigare erfarenhet av Polaris och därutöver provat en Yamaha under ett eftermiddagspass. Vad skulle ni välja givet vad ni vet idag?

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

Camaro1969  
#744450 jag har en gammal canam, fungerar bra

men den dagen det blir byte tror jag det blir en suzuki,

min egen samlade bedömning gör att de ligger bäst till vad gäller skogsarbete

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV är bäst i skogen

Ent  
#744457 Om jag var i köpartagen idag skulle jag åtminstone titta på en Segway. Riktig diffspärr både fram och bak, fullutrustad maskin med beadlock-hjul och valfri registreringsform för 100 K. På pappret verkar de vettiga. Det finns en tråd om detta här, men än så länge bara en som har erfarenhet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).