ATV och UTV i skogen

Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

8 inlägg 2342 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

Tony L  
#528544 Vad har ni för bensin till hydraulpumpen till Avesta vagnen, Aspen?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

Hema  
#528556 Kör aspen i både maskin och hydraulpaket, har en BS-motor till mitt kranmanpaket. Ser det som att det handlar om min arbetsmiljö.

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

halvproffs  
#528564 Samma här!

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

Fredrik Reuter  
#528565 Hej,

Det är nog förståndigt att köra med Aspen ur ett hälsoperspektiv, iaf när hydraulpaketet sitter på främre pakethållaren på ATV:n och man kör mycket i täta gallringar.

Hur ligger priset på Aspen 4 eller likvärdig?

I tråden totte - Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen diskuterar vi ju priser men jag tror mest det avser Aspen 2 och den borde vara dyrare m.a.p oljan som är inblandad?

Avatar Fallback

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

axwell  
#528573
Fredrik Reuter skrev:Det är nog förståndigt att köra med Aspen ur ett hälsoperspektiv, iaf när hydraulpaketet sitter på främre pakethållaren på ATV:n och man kör mycket i täta gallringar.


Nej, jag tycker det inskränkt att vara så indoktrinerad av Aspen.

Det är svårt att hitta Aspen till rimliga priser, på Alkylatbensin i allmänhet är utbudet och priserna betydligt bättre.

Visst, Aspen satsar mest av alkylatdistributörerna på marknadsföring men ändå. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

Fredrik Reuter  
#528574 Helt rätt, fel av mig att använda ett varumärke här, alkylatbensin ska det givetvis vara!

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

anersimyra  
#528575 Alltid alkylat i aggregatet, men varierat i hjulingen.

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen, bensin i hydraulpaket?

totte  
#528601 En snabbkoll på nätet. På de flesta ställen är det samma pris för Aspen 2T och 4T. Priset är redan så pass uppskörtat så det finns väl inte marginaler att ta mer för 2T.

Fredrik Reuter skrev:Hur ligger priset på Aspen 4 eller likvärdig?

I tråden totte - Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen diskuterar vi ju priser men jag tror mest det avser Aspen 2 och den borde vara dyrare m.a.p oljan som är inblandad?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).