Hema skrev:Fast du har ju fuskig/åtråvärd vagnstyrning. Du spelar in annan liga.
🤗
Hema skrev:Fast du har ju fuskig/åtråvärd vagnstyrning. Du spelar in annan liga.
JoTh skrev:Det som är markanta skillnader till Suzukins fördel är växelförare, och enkelheten med AWD och diff, fjädringsväg och köregenskaper och manövrerbarheten och balansen i hela maskinen i tuff terrängkörning.
På plattföre i gynnsam terräng märks det betydligt mindre vad de verkligen är för skillnader på de olika maskinerna.
Den nya Suzukin som kommer under hösten skall ha kraftigare servo assistans är det lovat.
Tokslut skrev:JoTh skrev:Det som är markanta skillnader till Suzukins fördel är växelförare, och enkelheten med AWD och diff, fjädringsväg och köregenskaper och manövrerbarheten och balansen i hela maskinen i tuff terrängkörning.
På plattföre i gynnsam terräng märks det betydligt mindre vad de verkligen är för skillnader på de olika maskinerna.
Den nya Suzukin som kommer under hösten skall ha kraftigare servo assistans är det lovat.
Jag har inte timmar bakom styret på någon Japan, men att säga att Sukkan har enklast reglage för 4x4 är konstigt då Polaris lägger du i 4wd"auto" och så sköter systemet allt själv och du behöver aldrig tänka på när och om det behövs 3 eller 4wd. För är det nått jag märkt genom åren så är det att de med manuella framdiffar glömmer till 95% att diffa
Sen har Japanarna sämst servoverkan med marginal där Polaris är särklass skönaste med sin progresiva servo.
Och tar vi ljudnivå så har Sukkan nått märkligt högt ljud mot alla andra originalsystem jag stött på. Det enda andra originalsystem jag tycket låter förmycket är Polaris Scramblers, men den klassas väl mer som "sportmaskin" så där är det mer förståerligt.
Lägg även till närhet till återförsäljare, för garantiåtgärder och service blir det. Iaf. när man leker med maskinen.
JoTh skrev:Tokslut skrev:JoTh skrev:Det som är markanta skillnader till Suzukins fördel är växelförare, och enkelheten med AWD och diff, fjädringsväg och köregenskaper och manövrerbarheten och balansen i hela maskinen i tuff terrängkörning.
På plattföre i gynnsam terräng märks det betydligt mindre vad de verkligen är för skillnader på de olika maskinerna.
Den nya Suzukin som kommer under hösten skall ha kraftigare servo assistans är det lovat.
Jag har inte timmar bakom styret på någon Japan, men att säga att Sukkan har enklast reglage för 4x4 är konstigt då Polaris lägger du i 4wd"auto" och så sköter systemet allt själv och du behöver aldrig tänka på när och om det behövs 3 eller 4wd. För är det nått jag märkt genom åren så är det att de med manuella framdiffar glömmer till 95% att diffa
Sen har Japanarna sämst servoverkan med marginal där Polaris är särklass skönaste med sin progresiva servo.
Och tar vi ljudnivå så har Sukkan nått märkligt högt ljud mot alla andra originalsystem jag stött på. Det enda andra originalsystem jag tycket låter förmycket är Polaris Scramblers, men den klassas väl mer som "sportmaskin" så där är det mer förståerligt.
Lägg även till närhet till återförsäljare, för garantiåtgärder och service blir det. Iaf. när man leker med maskinen.
Det är inte konstigt att man kan ha olika uppfattningar @Tokslut.
Men själv åker jag inte ATV i den bemärkelsen.
Utan kör den och läser av terrängen framför.
Då uppskattas det att den inte håller på med en massa egna hyss.
Det finns ingen ATV mig veterligen som har markradar framför.
Det är med manuella val precis lika som att köra vilken skogsmaskin som helst.
Däremot en bil som går på släta vägen är det bra med en massa automatik.