ATV och UTV i skogen

Vad för olja till Polaris sportsman 500

4 inlägg 7422 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad för olja till Polaris sportsman 500

vedhämtarn  
#517994 hej skogsforum.

Har funderat nu ett tag på vad det ska vara för olja i polarisen som är en 1999. står i manualen att det ska vara polaris egna som kostar ca 200kr litern eller 10w/40 motorolja. Men vad jag har hört kan det vara våtkoppling och då ska man köra med mc olja.

Men är det våtkoppling i en polaris sportsman 500 1999? Om ni har en liknande kan ni ju säga vad ni kör för olja!



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vad för olja till Polaris sportsman 500

skogslaban  
#518024 Jag har en polaris 500 2008, har fått rådet från de som servar den att inte använda annan olja än den som polaris har. Den innehåller några tillsatser som ingen annan olja har. Servicegubben kände till flera fall av haveri när annan olja har används.

Avatar Fallback

Re: Vad för olja till Polaris sportsman 500

Cat554  
#518049 Det er ingen våtkoppling, men det er en helsyntetisk olje med noen tillsatser i. Du skal få den til under 200.-/liter, og må vel betale det samme for andre helsyntetiske av topp kvalitet. Olje er billigere enn motoroverhaling!
Anbefaler Polarisolje.

Användarvisningsbild

Re: Vad för olja till Polaris sportsman 500

Humlas  
#519300 Att inte producenterna anger vilken oljekvalité som ska användas utan enbart hänvisa till den "egna" oljan är ett riktigt oskick.
Polaris är ingen oljeproducent, dom beställer olja med en viss kvalité och tappar upp i polaris märkta burkar som dom sen tar hutlöst betalt för. Finns ett antal olika system för att kvalitetsindela oljor tex det europeiska ACEA-systemet. Så tummen ner Polaris 👎 👎 👎

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).