ATV och UTV i skogen

Byta damask på Grizzly -16

4 inlägg 5298 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byta damask på Grizzly -16

JanA  
#514557 Hej,
Försöker demontera drivaxeln för att byta yttre damask fram på en Grizzly 450 -16. Har skruvat bort det mesta men får inte lös vare sig övre eller nedre styrled. Har provat med biltemas avdragare men upplever att det är helt stumt. Gör jag något fel eller är jag kanske bara feg? Eller ska man göra på något annat sätt?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Byta damask på Grizzly -16

Åke Nilsson  
#517172 Släpp ner maskinen lite på pallbock ska du se att leden släpper.
Precis som i en bil blir det spänningar då man lyfter upp helt.

Användarvisningsbild

Re: Byta damask på Grizzly -16

JanA  
#525124 Ja, inte är jag snabb på återkoppling, men hur som helst så här gjorde jag:
Skruvade lös övre bärarmen och sedan var det bara att dra loss drivaxeln.
Det är väldigt enkelt jämfört med att ta lös spindelleden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta damask på Grizzly -16

Åke Nilsson  
#525145 Toppen !
Är du nöjd annars med yamaha och har du kört 150 timmar eller mer ?
Bytte tillbaks min Polaris SP 570 2016 efter dålig kvalite på hjullager och styrstag.

Tog hem den från sista servicen då maskin 2 år och sa innan jag lämnade in den att nu får ni byta styrstag 2 a gången samt hjulager då det glappade rejält.
Tyvärr var den lika dålig då jag lyfte upp den och kollade direkt efter service.

Polaris Östersund tog tillbaks den direkt " vi kan nog inte komma överens " tyder på urusel kvalite.
Maskinen gått på väg och plogning gårdsplan 2 år.

Tyvärr är dom lika dåliga i dag enl. generalagenten då pappa funderade på en 2017 års xp 1000.
Blev ingen affär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).