ATV och UTV i skogen

Yamaha Kodiak

18 inlägg 17689 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Yamaha Kodiak

anersimyra  
#751451
Ent skrev:Skicka meddelande till säljaren och fråga? Annars tror jag att det var from 2017 de slopade diffspärren på Kodiak, men ta det med en nypa salt. Säkrast att fråga som sagt.

Betyder ”slopa” att Yamaha fått samma konstruktion som t.e.x polaris där någon separat diffspärr inte behövs..🤔🙂👍

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Yamaha Kodiak

Ent  
#751464
anersimyra skrev:
Ent skrev:Skicka meddelande till säljaren och fråga? Annars tror jag att det var from 2017 de slopade diffspärren på Kodiak, men ta det med en nypa salt. Säkrast att fråga som sagt.

Betyder ”slopa” att Yamaha fått samma konstruktion som t.e.x polaris där någon separat diffspärr inte behövs..🤔🙂👍

Njaää, jag tror att de helt enkelt tyckte att det inte behövdes utan det var vanlig öppen framdiff. Jag minns att Yamaha-handlaren dömde ut tilltaget. Man var under nåt år eller två tvungen att köpa Grizzly 700 för att få diffspärr fram. Senare årsmodeller fick tillbaka diffspärren. Men återigen, jag brukar ju minnas/ha fel lite nu och då så man får kolla den aktuella hojen. Det skiljer väl mellan Grizzly och Kodiak också kanske.
Edit: Ser att exempelvis Kodiak 2021 finns både med och utan, men alla med styrservo har diffspärr. Oklart läge, sa Bull.

Avatar Fallback

Re: Yamaha Kodiak

enbhen  
#751477 Tittade på lite youtube och fick svaret: Finns en bild på instrumenteringen i annonsen och där ser man difflock enligt bild:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).