Satt en Warn-plog med gamla elvinklingen (Power Pivot) på fyrhjulingen när jag köpte den, tyckte väl inte det fungerade klockrent så jag har faktiskt mest justerat manuellt med sprintarna. Men så igår lyckades jag på nåt sätt slita lös kablarna till motorn, och då menar jag slita lös - det enda som var kvar på motorn var två ynkliga kopparremsor. Men efter lite jobb med Dremel'n och lödkolv så lyckades jag löda på kablarna, sen har jag försökt lägga på tvåkomponentslim, får se hur det kommer hålla.
Men förutom den fadäsen så såg jag även att den delen med spår som sitter fast i plogbladet var lite böjd så det blev till att värma och försöka knacka den rak.
Och när jag ändå hade demonterat alltihopa tog jag och kikade på konstruktionen.
Problemet jag har haft är att sprintarna hoppat ur rätt lätt och plogen vrider sig själv, och kollar man på filmen nedan så ser man att det är inte många millimeter som håller fast sprintarna, dessutom kan de ju glappa rejält i sidled, mycket på grund av att det är så långt emellan de två delarna med spår i.
Man undrar ju om det verkligen ska se ut sådär? Har försökt leta manualer på nätet men hittar ingen som ser lika ut som min, de flesta har en annan plåt mellan motor och plog/fäste.
Har sett nån amerikan som använt ett plattjärn med ett hål i och en bult för att pressa ned båda sprintarna, funderar på nåt liknande men kanske med en träbit som ger sig innan resten av plogen
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto