ATV och UTV i skogen

King quad 750

21 inlägg 19525 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: King quad 750

labo  
#566142 Har nu kört med min AC Mud Pro 700 under en hel säsong.
Otroligt nöjd ! Framkomlighet, dragkraft .. Tar mig fram i terräng som jag inte kunde drömma om. Har hört allt från ved till grova vindfällor. Enda nackdel är att den är lite bredare och man får tänka till lite mer.
Att inte fler uppmärksammat denna modell som dragare i skogen är lite underligt. Kan inte tänka mig någon maskin som överträffar denna.
Namnbyte har skett till Textron nu, men säljs som vanligt.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: King quad 750

Pôta  
#709146 Vi har en King Quad 750 att dra ved och gallringsvirke ur skogen samt sysslor runt gården sedan två år nu. Det är en 2010 som köptes begagnad med få körtimmar. Den blev gårdens första ATV, innan dess har vi endast haft traktorer och hästar. Är det någon som vet om några mekaniska svagheter med dessa maskiner? Vårt exemplar gnager på med oförändrad råstyrka och utan några tecken på förslitning, trots under stundom hård behandling och tung dragning.

Användarvisningsbild

Re: King quad 750

Niland  
#806250 Hej!

Lånar tråden lite.
Jag ska på en gårdsauktion i morgon där det ska säljas en kingquad 500 från 2018. Få timmar på den så jag är intresserad. Vet dock inte om den har EPS/servo och det är ett dödsbo varför det är oklart om jag kan fråga någon.

Kan man på något sätt se om den har EPS/servo? Antar att det är skönt om man ska köra mycket i skogen på låg fart.

Avatar Fallback

Re: King quad 750

MDin  
#806253 Hej, den har servo mm. Jag har haft en 500 och var nöjd med vad den presterade. Bytte till 750 när jag köpte en hydralisk timmervagn.
Om du köper den, så har jag ett Warn plogblad på 156 cm med frontfäste till övers. På 750:n kör jag 185 cm plog.
King Quad är ett bra köp.
Kjell

Användarvisningsbild

Re: King quad 750

Niland  
#806257 Tack!
Tydligen ska det finnas både med och utan servo 2018. Får hoppas denna har servo.
Det följer med frontmonterat plogblad men tack ändå!

Avatar Fallback

Re: King quad 750

MDin  
#806261 Då går jag hoppas att du får provköra,
har haft en Kymco utan servo, ingen höjdare.
Lycka till!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).