ATV och UTV i skogen

Hur mycket olja ska det vara i framdiffen? polaris

4 inlägg 3926 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur mycket olja ska det vara i framdiffen? polaris

vedhämtarn  
#487379 Tjenare skogsforum!

Är det någon här som vet hur mycket olja det ska vara i framdiffen på en polaris sportsman 500 1999?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket olja ska det vara i framdiffen? polaris

anersimyra  
#487414 Det står i MANUALEN !!!!...som jag brukar säga till min kära hustru.. =)) =)) =)) Men jag vill minnas att det är runt 0,4 liter.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Hur mycket olja ska det vara i framdiffen? polaris

Boppen  
#488044 Jag har en 500 2010 som jag inte har nån tryckt manual till. Den jag först fick fram på nätet var inte exakt rätt årsmodell och då var det annan mängd jämfört med den manual som var för -10. Så det verkar ha ändrats genom åren för samma modell, bara för info.
Sen testade jag faktiskt fylla genom den avluftningsslangen senast (läste det på nåt amerikanskt forum) och jag tror :surp: det gick bra faktiskt, men man vet ju inte 100 ... hur som helst var det galet enkelt!

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket olja ska det vara i framdiffen? polaris

anersimyra  
#488052 Just polaris har ” Pippi på ” att ändra i specifikationerna med både jämna och ojämna mellanrum. Men kontakta go offroad så kommer du få rätt svar.. :-BD

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).