ATV och UTV i skogen

Trampa basväg

19 inlägg 10214 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trampa basväg

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479675 Skall bygga om en liten lunningsvagn man har till fyrhjulingen och sätta en balk med gamla slita däck så att trampningsarbetet blir mer effektivt.

Håller också med om att hjul är bättre än band om man skall trampa med fyrhjulingen, band går bra på det riktig blöta myrarna men där det blir lite torrare hjälper banden knappt till. (jobbigt med maskiner som har för lågt marktryck ibland :o )

T ex en Terri eller liknande maskiner är dock överlägsen en fyrhjuling.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Trampa basväg

eriklarsson  
#526867 Har en Prinoth pistmaskin med 12 vägs blad och en bredd på 3,5 m går alldeles utmärkt att trampa /ploga vintervägar med
går att leja i norrbotten för 850:- tim + moms innehar f-skatt
erik`s jordbruk och entrepenad 0703708160

Avatar Fallback

Re: Trampa basväg

torpöbo  
#526871 Han jag bor hos när jag jagar älg i Norbotten kör med en en valmet 6600 med breda täck och snöskopa. Ha
n sätter an skopan lagom hår och kör precis när första snön kommer. Tydligen så bär det men man måste åka hela vägen innan man kan vända.

Avatar Fallback

Re: Trampa basväg

Hema  
#526984
SkogsGotte skrev:Skall bygga om en liten lunningsvagn man har till fyrhjulingen och sätta en balk med gamla slita däck så att trampningsarbetet blir mer effektivt.

Håller också med om att hjul är bättre än band om man skall trampa med fyrhjulingen, band går bra på det riktig blöta myrarna men där det blir lite torrare hjälper banden knappt till. (jobbigt med maskiner som har för lågt marktryck ibland :o )

T ex en Terri eller liknande maskiner är dock överlägsen en fyrhjuling.

Hur gick det med bygget?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).