ATV och UTV i skogen

Finns det marknad för vedhantering? (ATV med griplastarvagn)

2 inlägg 3515 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Finns det marknad för vedhantering? (ATV med griplastarvagn)

Blomqvist  
#449723 Jag känner att jag längtar ut i skogen, men eftersom min egen skog är avverkad så vill jag försöka få jobb i andras.
Finns det en marknad för vedhantering?
Tanken är att fälla, dra fram och kapa och klyva veden, och stapla den där kunden vill ha den.

Dom som inte vill, kan, eller orkar ordna sin egen ved ur egen skog, tror ni att dom skulle betala för någon annan att göra det åt dom?

Målet är inte att tjäna pengar i överflöd, utan endast få in såpass mycket att det räcker till avbetalningarna på en griplastarvagn, fyrhjulingen har jag redan men för att det skulle löna sig för mig att köpa en griplastarvagn så måste jag vara säker på att den skulle betala sig själv.

Jag är sjukpensionär i grunden, så det är inte nödvändigt att tjäna så mycket att jag kan livnära mig på det, utan bara att kunna arbeta några timmar i veckan i lugn takt för att hjälpa andra med sin skog, och kunna tjäna tillräckligt för avbetalningar på maskinerna, driftskostnad i form av bränsle, service, reparationer, etc.

Tror ni att det är möjligt?
Jag har en enskild firma med F-skatt redan.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Finns det marknad för vedhantering? (ATV med griplastarv

Mörhult  
#517959
Blomqvist skrev:Jag känner att jag längtar ut i skogen, men eftersom min egen skog är avverkad så vill jag försöka få jobb i andras.
Finns det en marknad för vedhantering?
Tanken är att fälla, dra fram och kapa och klyva veden, och stapla den där kunden vill ha den.

Dom som inte vill, kan, eller orkar ordna sin egen ved ur egen skog, tror ni att dom skulle betala för någon annan att göra det åt dom?

Målet är inte att tjäna pengar i överflöd, utan endast få in såpass mycket att det räcker till avbetalningarna på en griplastarvagn, fyrhjulingen har jag redan men för att det skulle löna sig för mig att köpa en griplastarvagn så måste jag vara säker på att den skulle betala sig själv.

Jag är sjukpensionär i grunden, så det är inte nödvändigt att tjäna så mycket att jag kan livnära mig på det, utan bara att kunna arbeta några timmar i veckan i lugn takt för att hjälpa andra med sin skog, och kunna tjäna tillräckligt för avbetalningar på maskinerna, driftskostnad i form av bränsle, service, reparationer, etc.

Tror ni att det är möjligt?
Jag har en enskild firma med F-skatt redan.

Hur orkar man jobba i skogen som sjukpensionär ???

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).