mån 13 mar 2017, 23:21#444576
Hur ofta är det tänkt att du ska åka två? Man låser ju upp sig en hel del i utbud..
Har några bekanta som åker Can-am (570 -16, 650 -13, Outlander 1000 -16 samt en 800) och dom går riktigt bra med högsta komfort. Anser dom dock inte vara några större dragare i skogen men det ska ju tydligen vara därför Pro modellerna tillkommit med sin lägre utväxling om jag förstått det rätt. I tomma tar dom sig fram riktigt bra däremot!
Polaris har vi inte så många runt om här men tycker det står alldeles för många med kostsamma haverier hos killen jag servar hos. Framför allt 6-hjulingar. Endast test åkt en 570 lite grann och var inte imponerad.
Här funderades det länge på en Honda den här gången men slutade det med en Grizzly igen och tycker dom har kommit ikapp dom andra märkena med komforten igen med den sista uppdateringen 2016 annars började dom komma lite på efterkälken har det känts som. Däremot inte i klass med Can-am rent körmässigt. Men helt klart hållbara slitvargar.
Säljs en hel del CF runt om här också och det är fina maskiner för att vara kina. Men känns som ett mellanläge mellan de billigaste och de större märkena. De verkar ju hålla ihop men känns som att gruppen som köper CF är den grupp som gör lite småsysslor på gården och nöjesåker lite medan de som brukar sina maskiner för tyngre uppgifter oftast väljer något av de större märkena och då blir ju jämförelsen lite skev.
Tror dock inte att det är någon av de stora som bygger direkt dåliga maskiner idag utan det handlar nog mer om hur bra ÅF man har och vad man skall använda sin maskin till.
Yamaha Grizzly 700 -16 - Kranman T1750 30-50 - Husqvarna 560XPG - Husqvarna 550XPG - Stihl MS201 - Logosol M5 E5000 - Volvo BM 2200