Boppen skrev:Hejsan,
du menar kabeln som går til släpvagnskontakten som man kopplar in i kontakten/kabeln från radioeneheten i? Jomen den ska också gå via tändningen.
http://www.kranmanforest.com/images/pdf/atvmanualer/Manual_T1900e.pdf
Boppen skrev:Lite OT - men är det dubbla hållare för hydraulpaket på grinden?
Jag hänger alltid mitt på ett svart som sticker ut lite. Men jag såg nu att det satt ett fäste högst upp på grinden (rödmålat). Är det också tänkt för hydraulpaketet eller är det tänkt till nåt annat.
Knegas skrev:Nu är allt inkopplat förutom hög/lågväxel. Den ska tydligen också ha 12 volt. Är det bara att brygga den från tändningsströmmen i skäpvagnskontakten.
Hema skrev:Har du cigguttag på ATVn? Isf skulle du väl kunna ta ström den vägen?
Knegas skrev:Hema skrev:Har du cigguttag på ATVn? Isf skulle du väl kunna ta ström den vägen?
Vet du hur hög/låg växeln fungerar? Är det något elektriskt i vagnen som växlar? Det går en kabel bak till vagnen tillsammans med hydraulslangarna och ramstyrningen.
Hema skrev:Knegas skrev:Hema skrev:Har du cigguttag på ATVn? Isf skulle du väl kunna ta ström den vägen?
Vet du hur hög/låg växeln fungerar? Är det något elektriskt i vagnen som växlar? Det går en kabel bak till vagnen tillsammans med hydraulslangarna och ramstyrningen.
Tyvärr, men ring Kranman, de är bra o ha att göra med.
Knegas skrev:värmSkog skrev:Knegas skrev:En annan fråga. Vad heter kontakttypen? Behöver köpa en så jag får el från batteriet på fyrhjulingen till aggregatet
Den gråa? Den röda är ramstyrning.
Var kan det finnas att köpa?
Om du bläddrar ner på denna sida så kan du hitta både den röda och den gråa kontakten
https://www.atvhuset.se/atv-tillbehor/vinschtillbehor/vinsch-elektronik.html
Jag beställde från Atvhuset de grå kontakterna. Men hur jag än testar så passar det på den grå kontakten på aggregatet. Finns det olika typer även av de grå varianterna? Eller olika fabrikat? Den går på lätt till hälften sen tar det tvärstopp. Jag köpte i och för sig 2 kontakter så i nödfall så byter jag den på aggregatet också.