ATV och UTV i skogen

Fyrhjuling och skyddsbåge

2 inlägg 3744 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fyrhjuling och skyddsbåge

Björn_Edlund_SLU  
#370397 Hej alla forummedlemmar

Jag heter Björn Edlund och är doktorand på SLU, där jag forskar på arbetssäkerhet i småskaligt skogsbruk. Just nu så ligger fokus på fyrhjulingar, och då som trådens titel avslöjar på skyddsbåge till fyrhjuling.
Jag har under en tid jagat ATV förare som valt att montera skyddsbåge på sin fyrhjuling för en intervjustudie. Trots att jag ringt runt alla tillverkare, importörer och återförsäljare jag funnit i jakt på folk så är kontaktlistan till potentiella respondenter mycket kort.

Så det är här jag behöver er hjälp. Har ni själv monterat skyddsbåge eller har erfarenhet av att framföra ATV med skyddsbåge så skulle jag väldigt gärna vilja få kontakt med er för en intervju. Eller kanske känner ni någon som har den erfarenheten och kan förmedla kontakt?

Så kan ni tänka er att ställa upp på en intervju eller känner någon som jag kan kontakta så skicka ett PM, mail eller slå en signal så gör ni iallafall en doktorand glad :smile:

Björn Edlund, Doktorand

Sveriges lantbruksuniversitet
Institutionen för skogens biomaterial och teknologi

Telefon: 090-786 82 73
E-post: bjorn.edlund@slu.se



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling och skyddsbåge

Fredrik Reuter  
#370400 Hej Björn,
Vet inte om det kan vara något men här några trådar om bågar till ATV, den första länken är ett hemmabygge av medlemmen.

Båge till Atv Can-am 6x6

Skyddsbåge/störtbåge

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).