Läckage oljeplugg
Mitt problem sedan en tid är att oljepluggen läcker och jag kan inte få stopp på det. Mitt senaste experiment var att sätta dit en tredobricka, hydraultingest som är en bricka med gummipackning på. Tänkte att den skulle sluta tätt runt eventuella ojämnheter. Men icke.
Till saken hör att jag drog gängpaj och sedan satte dit julas v-coil. Har läst om mikrosprickor i blocket men kan inte se något.
Någon som har något/några tips?

Låtsasbonde skrev:Låtsasbonde » Idag, 12:51
Hej. Kollade aldrig ytan riktigt. Var helt säker på att tredo brickan skulle klara biffen. Funderat på loctite och glömma pluggen men känns inte riktigt bra det heller.
Tack för svaret. Får ta ur och kolla ytan ändå.
Locktite för hydraulolja(542) tätar bra och är lätt att skruva loss senare.
Om det inte räcker, komplettera tredobrickan med några varv av en tunn tråd lödtenn.
Tänkt på ett annat alternativ som är mindre lockande. Gänga i pluggen med kemisk metall. Då får man inte loss den sedan men kanske äntligen blir tätt. Oljebyte får då ske enbart via filtret. Vad tror ni om det?
Riktiga män kör utan tändstift
Funkar inte det så kan man ju byta olja genom att suga upp oljan genom påfyllningshålet.
Ja sugalternativet finns ju också. Kollade nyss och det hade faktiskt inte läckt mer. Kanske för lite kvar. Fyllde ändå på lite innan sista varmkörningen. Får göra ett test till. Återkommer.