Robbanhög skrev:Tänker att kranman som driver lika mycket på båda hela tiden knuffar på bättre. Beslut beslut beslut.....för och nackdelar [emoji37][emoji28]
anersimyra skrev:3,4 och 4,2 H har en drivning där kraften förflyttar sig till hjulparet mitt för de som eventuellt slirar. Vid fullt grepp driver det lika på båda sidor..
axwell skrev:anersimyra skrev:3,4 och 4,2 H har en drivning där kraften förflyttar sig till hjulparet mitt för de som eventuellt slirar. Vid fullt grepp driver det lika på båda sidor..
Betyder det att Avestan blir lättare att svänga med även om drivningen är aktiverad, eller försöker den kompensera ?
Så skönt att man hittills har klarat sig bra utan drivning.
Sune_ skrev:Nu är ju inte jag nån renodlad expert inom hydraulik, men det framstår för mig som rätt osannolikt att Avestas vagnar skulle driva på den sidan som har fäste istället för tvärtom. Har man en hydraulmotor som driver båda sidor alternativt 2 motorer med flödesdelare före kan man ju få den heldiffad eller iallafall rätt nära om man kör alternativ 2.
Men att få oljan att ta den jobbiga vägen istället för den lätta utan mer eller mindre avancerade elstyrningar låter lite osannolikt.