ATV och UTV i skogen

Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

139 inlägg 70895 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Hema  
#458786 Någon som vet om Kranman hade några mässerbjudande eller dito priser? Har aldrig ett något sådant, det går väl så bra att de inte behöver, men det är klart lite rabatt på demovagnarna kan det nog finnas sista dagen så slipper de dra hem grejerna. Tyckte jag hörde att HVA hade 25% sista dagen på grejerna, men jag kanske hörde/fattade fel.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

halvproffs  
#697770
Robbanhög skrev:
svampbob skrev:
Robbanhög skrev:Får pröva att vända på den....men känns tight med spakstället och risken att det tar i träd ist är stor? Kollade däcktryck idag och har ett kilo runt om. Har du alltid kört två kilo?


Jag har nog ökat eftersom gick nu från 1,5 till 2. Det gick bra i skogen idag.

Jag är lite förvånad över att jag inte har lyckats göra skrot av vagnen än så mycket som jag har kört och som jag har lastat. Två överfulla lass idag med 4,5 meters längd.

Skall testa att öka till 2 kilo nästa gång det bär iväg ut i skogen [emoji4]
Skönt att de är i princip outslitliga [emoji4]


@Robbanhög. Nu när det gått några år så funderar jag på hur det har fungerat?

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

P.Hansson  
#753516 Hej!

Är intresserad av hur ni som köper en hydralvagn räknar vid en investering? Hur kan den ekonomiska kalkylen se ut för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att köpa ett ekipage för att tex rikta in sig på att göra gallringar själv?
Visst man köper väl det inte enbart för att det ska vara mest ekonomiska utan det är väl del av ett nöje också för många.

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Camaro1969  
#753527 går inte alls att räkna hem oavsett hur du räknar :D

högt andrahandsvärde möjligen... men det är inte så himla säkert...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).