ATV och UTV i skogen

ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

6 inlägg 5168 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348820 Någon som byggt (i trä kanske) en ATV bänk/lyft/ramp där man kan köra upp fyrhjulingen på och sen få den i sån höjda att man kan exempelvis sätta på band ståendes?
Tänkte bygga mig en själv, har tänkt på det i en 7-8 år nu så nu ska det göras. Men förhoppningsvis har någon gjort det redan så jag kan få en massa bra idéer! :smile:
(köpa går bort direkt, lyftbord kostar hur mycket som helst)



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

axwell  
#348834 Köp går bort, synd :!:

I annat fall, låna en liten Yanmar med frontlastare, häng ATV:n i stroppar så blir den åtkomlig från alla håll.

Alternativt, låt Yanmarn ta det på pallgafflarna och placera den på tvären uppe på släpvagnens sidolämmar med plankor under.

Nu fick jag till det, " Man ska ha traktor". :lol: :lol: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

skogsbonne  
#348838 kör upp den på ett gäng europallar

Användarvisningsbild

Re: ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348847
skogsbonne skrev:kör upp den på ett gäng europallar


Mja, nu var tanken som så att när den väl är uppkörd på bordet så ska man kunna fälla sidorna så att hjulen/banden hänger fritt. Fast kanske med en pelardomkraft med skiva på lastpallarna?

   TS
Avatar Fallback

Re: ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

Hema  
#348871 Utrusta ATVn med vinsch både fram och bak (alt. flyttbar vinsch), så kör du bara fram ATVn till en något som klarar vikten och så höjer du upp den. Kanske att det kan vara bra att ställa något under, för säkerhets skull.

Avatar Fallback

Re: ATV lyft/ramp till stående arbetshöjd

skogsbonne  
#348878 Ja lägg ett skiva på och sen domkraft under

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).