ATV och UTV i skogen

Körkort för fyrhjuling/ATV, snart verklighet?

32 inlägg 10446 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Körkort för fyrhjuling/ATV, snart verklighet?

anersimyra  
#670440
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Pyttehjulen.. 😎

Hur törs du åka med så små hjul? 🤣

Jo, det känns som det är dags att köpa större, för att inte tala om kedjor då de jag nu använder endast väger 20 kilo paret ..😜

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Körkort för fyrhjuling/ATV, snart verklighet?

jannee  
#670446 Som arbetsredskap kan säkert en fyrhjuling ha en plats.
Men vem eller vilka har behov av att ha ett arbetsredskap som gör över 50 km/tim.
Tror att de flesta privata använder en fyrhjuling mestadels som fritidsnöje eller för sin bekvämlighet.
Köra barnens prylar/barnen till stranden, köra runt på småvägar/skogsvägar för att se på naturen, se var bären/svampen/skadade träd o.s.v. finns.
Vi har en i min närhet som nyttjar den när han ska hämta tidningen/posten - ok han har närmare 1,5 km till lådan så jag förstår honom.
MEN man är livrädd för att möta honom när han kör till affären, kommer uppdykande lika oförhappandes som ett vildsvin.
Å andra sidan, djävla så snabbt det går att få hejd på monstret.
Är den dessutom rätt reggad är den avdragsgill :mrgreen:
Sedan tycker jag allt det gått "lite" till överdrift detta med kort snart sagt till ALLT som rör sig och ännu mer därtill.
Fanns massor av olika maskiner ( utan en massa säkerhetsanordningar) när en ann växte upp och det fungerade bra att nyttja dessa utan en oherrans massa kort. Jag är ett av bevisen på att det gick bra och att vi överlevde.
Vattenskoter, fyrhjuling eller snöskoter är i princip sak samma - ett redskap framtaget för att glädja/underlätta för folk.
Att sedan några kan nyttja det som ett arbetsredskap är ett stort + men kort = dumheter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).