ATV och UTV i skogen

Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

5 inlägg 4352 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

Fredrik Reuter  
#338741 Har du kollat in Swincar?
Swincar har tagits fram av det Franska företaget Mecanroc och är en elektriskt drivet fordon, kanske inte direkt ATV, eller kanske ändå?

Swincar har en unik hjulupphängning som gör att den kan nivelleras beroende på underlaget och varje hjul kan nivelleras för sig. Kolla videon nedan för bättre förklaring.

Tror du denna har en marknad?



Tillverkarens sajt, tyvärr mestadels på Franska.

http://www.swincar.fr/

Tillverkarens Youtubekanal:

https://www.youtube.com/channel/UC3lTz7 ... cYDhig3Qyw



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

Hema  
#338783 I rätt miljö, så har den säkert ett rättighetsbefinnande. Ser framför mig valla får eller liknande. Att agera dragfordon tror jag mindre liksom miljö med stubbar och större stenar, då första leden närmast resp. hjul ibland var rätt låg.

Användarvisningsbild

Re: Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

Fredrik Reuter  
#338787 Hej,
Ja, jag tycker den ser lite skör ut för skogsbruket. Då är nog Ziesel, udda eldriven ATV bättre anpassad.

Skulle det gå att stråkröja med den?
Om man ex vet planteringsförbandets placering och sedan typ en kedjeröjsåg monterad framtill?

   TS
Avatar Fallback

Re: Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

Hema  
#338806
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Ja, jag tycker den ser lite skör ut för skogsbruket. Då är nog Ziesel, udda eldriven ATV bättre anpassad.

Skulle det gå att stråkröja med den?
Om man ex vet planteringsförbandets placering och sedan typ en kedjeröjsåg monterad framtill?

Låter intressant.

Avatar Fallback

Re: Swincar, elektrisk med unik hjulupphängning

Tosca  
#348626 Borde ju vara perfekt för rullstolsburna att kunna ta sig längre ut i terrängen med denna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).