ATV och UTV i skogen

Honda TRX350 back går ej in

4 inlägg 6597 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Honda TRX350 back går ej in

AnPe_aplog  
#335760 Hej. har en Honda TRX350FE -01, med backproblem. Det är elektriskt manövrerad manuell växellåda. Jag kan inte få in backen, med den elektriska knappen. Verkar som om den elektriska kontakten som känner av att man håller inne bromshandtaget, inte fattar att jag gör det. Så jag kan växla upp & ner utan problem. men jag kan inte få in backen. den går att lägga in manuellt med den medföljande växelspaken. Innan den gav upp krånglade den några gånger till och från.

Är det någon som känner till vad det är för givare som känner av att man håller in bromsen, för att kunna växla. Eller om det finns någon annan vanlig åkomma, typ ledningsbrott, som gör att det inte går att växla.

/Anders



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Honda TRX350 back går ej in

Hema  
#335816 Det kan inte vara så enkelt att det är knappen för backen som krånglar?

Avatar Fallback

Re: Honda TRX350 back går ej in

AnPe_aplog  
#335826 Nej. Det är en mekanisk knapp på bromshandtaget, som gör att man aktiverar en switch någonstans vid/i växellådan. Gissar att den switchen är problemet. Eller kablage till/omkring detta. Men jag har inte lyckts reda ut var/hur det sitter.

   TS
Avatar Fallback

Re: Honda TRX350 back går ej in

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335831 Hej. Har hört om problemet tidigare, men som vanligt är mitt minne inte igång... Jag tror att om du går in på ATV Forum och in på "Hondasiten", så skall det finnas några där som har mekat Honda en hel del. Jag tror att det var där jag läst om problemet och att du är på rätt spår = det är någon givare som krånglar. Lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).