Sida 2 av 7
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: tor 19 feb 2015, 18:14
av Lind560
Då har vagnen kommit varit å tittat på den idag riktigt fin men de va inte den ja beställt man blir ju tokig den vagnen som kommit va en massa andra utrustning som tex ramstyrning som ja inte beställt. Som de ser ut nu så blir de ingen vagn om de inte släpper den för samma pengar som är överenskommet. Få besked imorgon annars åker ja å köper en kranman istället
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: tor 19 feb 2015, 19:20
av Hema
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: tor 19 feb 2015, 19:22
av Hema
Lind560 skrev:Då har vagnen kommit varit å tittat på den idag riktigt fin men de va inte den ja beställt man blir ju tokig den vagnen som kommit va en massa andra utrustning som tex ramstyrning som ja inte beställt. Som de ser ut nu så blir de ingen vagn om de inte släpper den för samma pengar som är överenskommet. Få besked imorgon annars åker ja å köper en kranman istället
Ska hålla tummarna!
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: tor 19 feb 2015, 19:52
av anersimyra
Hema skrev:Lind560 skrev:Då har vagnen kommit varit å tittat på den idag riktigt fin men de va inte den ja beställt man blir ju tokig den vagnen som kommit va en massa andra utrustning som tex ramstyrning som ja inte beställt. Som de ser ut nu så blir de ingen vagn om de inte släpper den för samma pengar som är överenskommet. Få besked imorgon annars åker ja å köper en kranman istället
Ska hålla tummarna!
Jämför med och utan ramstyrning..
du kommer garanterat inte välja vagnen utan..
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: tor 19 feb 2015, 19:59
av Lind560
Få se va som händer imon de hade skickar helt fel vagn till mig men får ja den som har kommit för de priset som e överenskommit så tar ja den. Annars blir de en kranman ja lägger inte till något extra för de ha gjort fel
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 18:30
av Lind560
Så blev vagnen första lasset
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 18:32
av Lind560
Kommer mer bilder imon
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 19:30
av Yanmar 1502d
Kul att du har vagnen hemma! Fick du den till det priset som var i offerten?
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 19:44
av Hema
Lind560 skrev:Få se va som händer imon de hade skickar helt fel vagn till mig men får ja den som har kommit för de priset som e överenskommit så tar ja den. Annars blir de en kranman ja lägger inte till något extra för de ha gjort fel
Va det några funktioner som du beställt, som du blev utan nu?
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 19:59
av Lind560
Nej allt e med
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 21:07
av frequey
Ramstyrningen är bland det viktigaste, enligt mig. Men du verkar ju fått det på den som var felbeställd nu, förmodligen kommer du märka eller kanske redan märkt att det är ngt som borde vara standard då man använder det jämnt. Lycka till med körningen!
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 21:15
av Lind560
Japp det e inte dumt med ramstyrning funkar riktigt bra det va till de priset som va sagt det e ju inte mitt fel att ja inte fick rätt vagn men detta blir mycket bättre. Måste justera drivningen lite bara annars funkar allt klockrent
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: fre 20 feb 2015, 21:44
av Lind560
När vi byggde på den
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: lör 21 feb 2015, 11:17
av Lind560
Någon av er som vet varför drivrullarna stannar å inte drar när man får lass på ?
Re: Avesta vagnen ms38
Postat: sön 22 feb 2015, 13:51
av frequey
Det är ju ett rätt stort moment som behövs vid stillastående med fullt lass. Inga problem på plan mark men om det är ngt framför hjulen så kan det vara att du behöver samverka med fyrhjulingen, se till att ha lågväxeln när det är mkt terräng. RUllarna/drivningen är förresten konstruerad att bara spinna om man kommer upp i för hög hastighet med gas från atvn, så va inte rädd för att använda atvn som hjälp, systemet sköter saker automatiskt.
Kan ju berätta om ngt som hände idag med våran ms38, detta är förmodligen inget vanligt då jag inte hört om det tiidgare... Infästningen för ramstyrningen i själva vagnen slets av. Gissa om man blir förvånad när man tror det första som ska gå sönder med ett sådan här ekipage är fyrhjulingen då den inte är riktigt konstruerad för att ha en flera ton tung vagn bakom sig. Resultatet är iaf ett hål i ramen där infästningen satt och på andra sidan är fästet helt enkelt intryckt. Kolvarna och slangar är nog hela iaf. Måste slitits över en tid då jag inte kan tänka på ett moment av dagens körning som skulle varit extra belastande men svårt att veta, kunde iaf köra ut vagnen från skogen. Intressant men jobbigt att se hur detta kan