sön 22 feb 2015, 13:51#317907
Det är ju ett rätt stort moment som behövs vid stillastående med fullt lass. Inga problem på plan mark men om det är ngt framför hjulen så kan det vara att du behöver samverka med fyrhjulingen, se till att ha lågväxeln när det är mkt terräng. RUllarna/drivningen är förresten konstruerad att bara spinna om man kommer upp i för hög hastighet med gas från atvn, så va inte rädd för att använda atvn som hjälp, systemet sköter saker automatiskt.
Kan ju berätta om ngt som hände idag med våran ms38, detta är förmodligen inget vanligt då jag inte hört om det tiidgare... Infästningen för ramstyrningen i själva vagnen slets av. Gissa om man blir förvånad när man tror det första som ska gå sönder med ett sådan här ekipage är fyrhjulingen då den inte är riktigt konstruerad för att ha en flera ton tung vagn bakom sig. Resultatet är iaf ett hål i ramen där infästningen satt och på andra sidan är fästet helt enkelt intryckt. Kolvarna och slangar är nog hela iaf. Måste slitits över en tid då jag inte kan tänka på ett moment av dagens körning som skulle varit extra belastande men svårt att veta, kunde iaf köra ut vagnen från skogen. Intressant men jobbigt att se hur detta kan
Senast redigerad av frequey sön 22 feb 2015, 15:01, redigerad totalt 1 gång.