ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 596714 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445941
anersimyra skrev:
1488746237_img_0799.jpg
potatis 800 med Avesta 4,2 H.. :smile:

I vilka lägen har du kedjorna på?
( vi har ju samma däck och kedjor)

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

johanhm  
#445949
IMG_1490031340.328898.jpg
kör polaris i skogen när ja e o hugger fungerar kanon

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

perlin  
#447810
1490916144_img_0389.jpg
Jamen då har man skaffat sig ett litet ekipage då :) Hur kul som helst och nu når man massor av vedbjörk på skiftet. började köra ut lite smått idag.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Flax12  
#448085
perlin skrev:
1490916144_img_0389.jpg
Jamen då har man skaffat sig ett litet ekipage då :) Hur kul som helst och nu når man massor av vedbjörk på skiftet. började köra ut lite smått idag.

Grattis till ditt ekipage! Vad är det för fabrikat på vagnen?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

perlin  
#448090 Tack Flax.
Det är Kellfris gallringsvagn, fast utan kranpaket. Hittills bedömer jag den som både enkel och rejäl.
https://www.kellfri.se/gallringsvagn-med-kran-3-6-m

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Blivande snickare  
#448384 Håll koll på svetsfogar och spänningen av muttrar och bultar då. Finns en hel del att läsa på formet om kellfris kvalitét och tyvärr är det mesta dåligt.

Men hoppas du förblir som en av de nöjda :)

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

perlin  
#448393 Jodå, jag håller kollen :) Jag tror dock inte man kan jämföra de här vagnarna med Kellfris lågprisvagnar. De ser ju betydligt klenare ut.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

anersimyra  
#448400
Uvskogen skrev:
anersimyra skrev:
1488746237_img_0799.jpg
potatis 800 med Avesta 4,2 H.. :smile:

I vilka lägen har du kedjorna på?
( vi har ju samma däck och kedjor)

Sist var förra sommaren i brant stenig terräng, men då enbart bak.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

weldion  
#448489
perlin skrev:
1490916144_img_0389.jpg
Jamen då har man skaffat sig ett litet ekipage då :) Hur kul som helst och nu når man massor av vedbjörk på skiftet. började köra ut lite smått idag.


Fin maskin! Byter du däck på den också, så skall du se att du blir riktigt nöjd. Yamahas originaldäck är inget som imponerar.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#448495 De imponerar i sin låga vikt, vilket gör maskinen pigg, dock är mönstret inte optimalt för att dra runt på en vagn. Dock är nog det nuvarande däckmönstret bättre än det förra.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

enav16  
#453373 Volvo xc903 :grin: kör jag med. Funderar på en Honda trx fa 500. Vad jag förstår finns inte mycket negativt om dom. Den jag tänker på är från 2007 och med 250 timmar på mätaren. Litet skog, en del gårdspyssel, en del nöje.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

BM Buster  
#456483
1495648807_kranman.jpg

Kunde inte stå emot frestelsen att köpa en driven vagn. Det blir till att montera fjäderlåsning i baken på Grizzlyn för att den ska återfå balansen och dra lite kablar till belysning,frilägesventil och fjärrstyrningen till vinchen. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Robbanhög  
#456488
BM Buster skrev:
1495648807_kranman.jpg

Kunde inte stå emot frestelsen att köpa en driven vagn. Det blir till att montera fjäderlåsning i baken på Grizzlyn för att den ska återfå balansen och dra lite kablar till belysning,frilägesventil och fjärrstyrningen till vinchen. :shock:

Du kommer bli helnöjd [emoji106][emoji106]

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

BM Buster  
#456498 Den är ju betydligt större än den Kina vagn jag kört med tidigare.
Men det räcker ju med att titta på den så ser man att den här vagnen är byggd för att användas i skogen på riktigt![emoji847]

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

husqvarna_med_sthil  
#457893 Efter långt funderande och även testat en del olika maskiner så har jag bokat mig en träff för en provkörning av en Yamaha 450. Om det känns bra tänkte jag slå till.

Samtidigt funderar man ju på om man skulle gått på lite hårdare men det tillkommer ju den utrustning man vill ha och då är det väl en vagn och en hasplåt i läge 1 och det kostar ju det också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).