ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 595485 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438136
hlb skrev:Kan tänka mig att det är som en pistmaskin ungefär.

Typ! I morgon fulldubbar jag banden så nu åker jag nog lodrätt! [emoji12]

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Ferguson system  
#438138 ATV er et fint hjelpemiddel til blant annet transport av personer og utstyr. Har brukt en Polaris big boss 800 de siste ukene på jobb. Har kjørt steder hvor ikke mye annet hadde tatt seg fram. Steder hvor det er for bratt for skogsmaskin. Maskinen måtte vinsjes opp og ned på noen partier :lol:

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

husqvarna_med_sthil  
#438140 Ny värld, trodde nog jag att de skulle vara väldigt sliriga i snön men jag har åkt kulle upp och kulle ner, sakta på lågväxeln och jag har inte sett en enda tendens till att den vill fastna men... när det blir ofruset och blött osv kan ju läget förstås bli ett annat, samma om man lägger på lite börda i form av vagn med last på osv men tom verkar man ta sig fram överallt nu i två dm snö. Var upp på berget här bakomför huset, åkte i snön på hällorna ända upp :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Qkeeper  
#442361 Dags att uppdatera från den gamla Grizzly 700 -08 till en Grizzly 700 -16 med diverse :grin:
1488572758_img_3486.jpg

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#442401 Traktor eller terrängreg?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

husqvarna_med_sthil  
#442411 Jag fortsätter söka av blocket efter en lämplig maskin till rätt pris. Den jag hade till låns hade en prislapp på strax under hundringen och det tycker jag är för dyrt. Jag vet inte ännu heller hur pass mycket jag kommer att verkligen ha behov av den. Kan ju vara smart att börja begagnat.
... Det är fan vad snål man blir när det väl är dags att lätta på lädret :)

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

halvproffs  
#442414 Suzuki från 80-90-talet verkar outslitliga, 300-400 kubik nånstans?. Borde ju vara ganska låga priser på såna gamla maskiner. En i jaktlaget har en sådan och han har kört ut mängder av ved med den och den bara håller. Kan det vara intressant ?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

4bikes  
#442423 [/attachment]
1488614525_dsc_0141.jpg
1488614425_dsc_0143.jpg


2013 mod Grizzy 700, og Lejabvagn fra 2016. Radiostyrt Warn 2500. Særdeles fornøyd

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Qkeeper  
#442476
Hema skrev:Traktor eller terrängreg?

Terräng :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#442478
Qkeeper skrev:
Hema skrev:Traktor eller terrängreg?

Terräng :mrgreen:

Gick du ens i tankarna angående traktorreg? Jag funderar på att min nästa atv blir en sådan så slipper man bry sig om var man kör.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Ingarhs  
#442595 Kjører med en 2014 Polaris Sportsman 850Touring, har en Kranman T1750 vogn til å kjøre ut. Fungert bra så langt,
IMG_20160918_162520.jpg
har plan og Gripskopa, så man kan gjøre litt nytte for andre steder også[emoji12]
IMG_20160708_212043.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Kallkällene  
#442613
IMG_1488702965.591015.jpg
kör polaris sportsman 500 -05 vill inte vara utan flaket, (perfekt att ha sågar bensin, plantor och allt annat man vill ha med sig på) brodern har Suzuki 700 -07 så dom kompletterar varann bra i skogen.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Qkeeper  
#442772
Hema skrev:
Qkeeper skrev:
Hema skrev:Traktor eller terrängreg?

Terräng :mrgreen:

Gick du ens i tankarna angående traktorreg? Jag funderar på att min nästa atv blir en sådan så slipper man bry sig om var man kör.


Nej den här maskinen är en av de 20 som gått som demo på svenska rallyt så var inga alternativ kring det men hade nog inte gått på traktor ändå.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Qkeeper  
#442773 Nu är snart allt som de ska va igen 8) Fick på kärran imorse, fjäderlåsningen monterades igår kväll så nu är det bara belysning kvar. Testkört ett lass idag och Yamaha har verkligen tagit Grizzlyn ytterligare ett snäpp högre :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

anersimyra  
#442794
1488746237_img_0799.jpg
potatis 800 med Avesta 4,2 H.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).